گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شروع سبز بورس در پاییز؛ شاخص به کانال ۱.۴ میلیون واحد بازگشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۵۶۵۳ واحدی معادل ۲.۵۷ درصد به یک میلیون و ۴۲۲  هزار و ۱۰۴  واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۹۳ واحدی به ۲۰ هزار و ۸۵۷ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۷۱۲۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه سوم مهرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۸۹۰۱ واحدی معادل ۲.۵۷ درصد به رقم ۳۵۵ هزار و ۴۷ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۷۴۴۲ واحدی، عدد ۴۲۲ هزار و ۹۴۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۶۹۵ واحدی به رقم ۲۶۶ هزار و ۸۷۶ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۴۰۰۶ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۳۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۱۹۸۷ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۵۶ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۳۵۷۱ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۱۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، فارس، کگل، پارسان و شستا با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کالا، فسبزوار و آپ، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بازار سرمایه در فصل پاییز، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۹۳۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۲۰۹ هزار نوبت معامله و به ارزش ۶۱ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کماسه(تامین‌ ماسه‌ ریخته‌گری‌) با ۶.۸۳ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شتران، وغدیر، پارسان و شیراز بود. همچنین نماد معاملاتی کدما(معدنی‌ دماوند) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خپویش، آپ، شسینا و کساپا قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها