طی شهریور ماه در بازار فیزیکی رقم خورد؛

رشد ۷۰ درصدی حجم معاملات در بورس کالا

طی شهریور ماه سال جاری، ۸ میلیون و ۶۲ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۵۳۳ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۷۱۵۰
بورس کالا

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران؛ این رقم نسبت به مرداد ماه به ترتیب رشد ۷۰ و ۴۹ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.


بر این اساس تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، طی ماه گذشته میزبان معامله ۶ میلیون و ۱۸ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۶۴ هزار میلیارد ریال بود.


در این تالار یک میلیون و ۵۰ هزار تن انواع فولاد، ۴ میلیون و ۶۴۹ هزار تن سیمان، ۱۹ هزار و ۱۸۰ تن انواع مس، ۷۲۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۸۴ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۲۸ هزار و ۱۰ تن آلومینیوم، ۲۵۰ هزار تن سنگ آهن، ۱۶ هزار و ۸۲۰ تن روی، ۴۰۰ تن کک، ۳۱ هزار تن آهن اسفنجی و ۱۰۸ کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.


همچنین در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز طی شهریور ماه افزون بر ۲ میلیون و ۴ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۶۱ هزار میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.


دراین تالار بالغ بر ۵۲۱ هزار و ۲۴ تن انواع قیر، ۴۱۷ هزار و ۷۸۷ تن انواع مواد پلیمری، ۱۶۳ هزار و ۱۶۹ تن مواد شیمیایی، ۱۷ هزار و ۲۹ تن روغن، ۳ هزار و ۵۰۰ تن سلاپس واکس و ۶۴۳ هزار تن وکیوم باتوم به فروش رسید.


از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۳۴ هزار و ۶۴۵ تن گوگرد، یک هزار و ۶۱۰ تن عایق رطوبتی و ۱۹۴ هزار تن لوب کات اشاره کرد. 


شایان ذکر است ۸۶۰ کیلوگرم زعفران رشته ای نیز در تالار کشاورزی بورس کالای ایران دادوستد شد.


بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۳۹ هزار و ۱۹۸ تن انواع کالا را تجربه کرد.

برچسب ها: بورس بورس کالا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر