06 مهر 1400 - 11:17
ایبِنا بررسی کرد؛

ارزش تراکنش‌های شاپرکی افزایش یافت

ارزش تراکنش‌های شاپرکی در خرداد ۱۴۰۰ به میزان ۱۴.۹۲ درصد از کل نقدینگی بوده که این شاخص نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۰، افزایش ۱.۵۸ درصدی داشته است.
کد خبر : ۱۲۷۱۶۹
شاپرک

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ بررسی روند ارزش تراکنش های شاپرک به نقدینگی از جمله شاخص های مهمی است که در نتیجه آن می توان تغییر رفتار افراد جامعه در تمایل به پرداخت الکترونیکی را در طول زمان مشاهده کرد.


نسبت ارزش تراکنش های شاپرک به نقدینگی


این شاخص نشان می دهد که صنعت پرداخت الکترونیک تا چه میزان در اقتصاد ملی نقش داشته و چقدر در تسهیل مبادلات اقتصادی کشور موثر بوده است. برای بررسی نسبت ارزش تراکنش های شاپرک به نقدینگی، درصدی از نقدینگی که به صورت الکترونیکی پرداخت شده، محاسبه می شود. جدول زیر اطلاعات این شاخص را نشان می دهد.


شایان توجه است در محاسبه این شاخص از اطلاعات موجود (تا خرداد ۱۴۰۰) استفاده شده است.



در خرداد ۱۴۰۰ ارزش تراکنش های شاپرک ۱۴.۹۲ درصد از کل نقدینگی بوده است که این شاخص نسبت به ماه اردیبهشت ۱۴۰۰، افزایش ۱.۵۸ درصدی داشته است.


از سوی دیگر، بررسی ها نشان می دهد در خرداد امسال، ارزش تراکنش های شاپرک افزایش ۱۵.۱۲ درصدی داشته که در قیاس با رشد ۲.۹۱ درصدی نقدینگی نسبت به ماه گذشته، افزایش شاخص نسبت ارزش تراکنش های شاپرکی به نقدینگی نسبت به ماه اردیبهشت ۱۴۰۰ را در پی داشته است.


در زمان تهیه گزارش حاضر، آمار میزان نقدینگی تا خرداد ۱۴۰۰ منتشر شده است، لذا نسبت ارزش تراکنش های شاپرک به نقدینگی به تفکیک هر سال در دوره زمانی سال ۱۳۹۲ لغایت خرداد ۱۴۰۰ در شکل زیر ترسیم شده است که بیانگر روند رو به رشد و نوسانی این شاخص در مدت مورد بررسی است.



برچسب ها: شاپرک تراکنش
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر