گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

رشد ۱۱۵۰۰ واحدی شاخص بورس در پایان هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۱۵۷۴ واحدی معادل ۰.۸۱ درصد به یک میلیون و ۴۳۷ هزار و ۲۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۰۰ واحدی به ۲۰ هزار و ۹۶۰ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۷۲۲۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه هفتم مهرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۸۸۹  واحدی معادل ۰.۸۱ درصد به رقم ۳۵۸ هزار و ۷۷۲ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۲۴۹ واحدی، عدد ۴۲۰ هزار و ۷۹۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۷۸۸ واحدی به رقم ۲۶۵ هزار و ۵۲۴ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۹۰۶۴ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۴۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۹۴۹۸ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۷۳ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۰۱۴۲ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۲۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی پارسان، وغدیر، شپدیس، تاپیکو، جم و نوری با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کچاد، اخابر و برکت ، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری بازار سرمایه در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۸۱۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۹۷۷ هزار و ۲۶۱  نوبت معامله و به ارزش ۶۷ هزار و ۳۴۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غشصفا(شیرپاستوریزه‌پگاه‌اصفهان‌) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای بالبر، لپارس، شسینا و شغدیر بود. همچنین نماد معاملاتی کپشیر(پشم‌شیشه‌ایران‌) با ۴.۹۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لابسا، غدام، ولملت و غاذر قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر