گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس بیش از ۳۶ هزار واحد رشد کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۶۴۹۷ واحدی معادل ۲.۵۴ درصد به یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۴۸۲  واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۹۶ واحدی به ۲۱ هزار و ۳۰۱ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۷۲۷۴
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه دهم مهرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۹۱۱۲ واحدی معادل ۲.۵۴ درصد به رقم ۳۶۷ هزار و ۸۷۵ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۰۳۱ واحدی، عدد ۴۲۴ هزار و ۸۲۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۵۴۳ واحدی به رقم ۲۶۸ هزار و ۶۵ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۹۴۴۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۸۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۰۵۷۴ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۰۴ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۱۵۸۹ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۹۱ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، کچاد، کگل، پارسان و پارس با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی سفارس، آپ و فایرا، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بازار سرمایه در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۶۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۹۵۰ هزار و ۶۷۱ نوبت معامله و به ارزش ۷۲ هزار و ۵۸۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کپارس(کاشی‌ پارس‌) با ۸.۳۴ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وتوس، شغدیر، خراسان و قصفها بود. همچنین نماد معاملاتی کماسه(تامین‌ ماسه‌ ریخته‌گری‌) با ۴.۶۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وآذر، پلاسک، بکاب و غشاذر قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر