فرار ۵۰۰ میلیون دلاری میلیاردر روسی از پیگرد مالیاتی آمریکا

میلیاردر روسی، اولگ تینکوف موافقت کرد که ۵۰۰ میلیون دلار برای فرار از پیگرد مالیاتی آمریکا بپردازد.
کد خبر : ۱۲۷۲۷۹
میلیاردر روسی

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، موسس یکی از بزرگ ترین بانک های خصوصی روسیه با مقامات آمریکایی به توافق رسید که اولگ تینکوف سرمایه دار بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در پرونده کلاهبرداری که وی را متهم به پنهان کردن دارایی ها برای فرار از مالیات می کند، بپردازد. روز جمعه وزارت دادگستری گفت که این بانکدار که با ثروتی به ارزش حدود ۸ میلیارد دلار، موافقت کرد که ۵۰۶۸۲۸۳۷۷ دلار شامل مالیات های پرداخت نشده از سال ۲۰۱۳، مجازات کلاهبرداری مدنی و سود را پرداخت کند.


اولگ تینکوف در فوریه ۲۰۲۰ به دستور ایالات متحده در بریتانیا دستگیر شد، اما در آن زمان تحت درمان پزشکی سرطان خون بود. به گفته وزارت دادگستری ایالات متحده، این میلیاردر در سال ۲۰۱۳ یک میلیارد دلار دارایی و درآمد خود را مخفی کرده، در آن زمان، چند روز پس از آنکه Tinkoff Credit Systems، بانک آنلاین بدون شعبه روسی که او تاسیس کرده بود، عرضه اولیه سهام خود را در بورس لندن برگزار کرد، وی از تابعیت آمریکایی خود صرف نظر کرد.


به گفته دادستان مربوطه، تینکوف با وجود دریافت بیش از ۱۹۲ میلیون دلار پس از فروش بخشی از سهام عمده بانکش در زمان عرضه عمومی، در اظهارنامه مالیاتی درآمدش را کمتر از ۲۰۶ هزار دلار گزارش کرد.


مقررات مالیاتی ایالات متحده، شهروندان آمریکایی را ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد بدست آمده در خارج از کشور می کند، همانطور در مورد تینکوف که پس از دریافت گذرنامه آمریکایی خود در سال ۱۹۹۶ به روسیه بازگشت. افرادی که بیش از دو میلیون دلار دارایی دارند و از تابعیت خود منصرف می شوند، باید مالیات خروج را بر اساس هر درآمد و سرمایه ای که در صورت فروش دارایی های خود دریافت می کنند، پرداخت کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر