گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس ۳۲۰۰ واحد تقویت شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۲۱۳ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد به یک میلیون و ۴۷۶ هزار و ۶۸۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۸ واحدی به ۲۱ هزار و ۳۲۰ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۷۳۰۷
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه یازدهم مهرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۸۰۲ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد به رقم ۳۶۸ هزار و ۶۷۵ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۲۴۸ واحدی، عدد ۴۲۲ هزار و ۵۷۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۴۱۸ واحدی به رقم ۲۶۶ هزار و ۶۴۷ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۵۶ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۸۲  هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۵۶ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۰۴ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۲۹۸۷ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۰۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، تاپیکو، ومعادن، پارسان، شپدیس و کچاد با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد و شپنا، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بازار سرمایه در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۴۳۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۹۰۷ هزار و ۱ نوبت معامله و به ارزش ۶۹  هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غزر(صنعتی زر ماکارون) با ۱۲.۵۴ درصد رشد و پس از آن، نمادهای دروز، سیستم، قشهد و قزوین بود. همچنین نماد معاملاتی شسینا(صنایع‌شیمیایی‌سینا) با ۴.۸۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای حپترو، پدرخش، غدام و غمهرا قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر