ضرر ۵۰۰ میلیون دلاری به اقتصاد جهانی

با گذشت بیش از سه ساعت از قطعی سرویس‌های فیس‌بوک، نت‌بلاکس ضرر واردشده به اقتصاد جهانی را در این مدت، ۵۰۰ میلیون دلار اعلام کرد.
کد خبر : ۱۲۷۳۴۱
ضرر

به گزارش ایبِنا به نقل از نیوزویک، فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ از ساعاتی پیش، با قطعی گسترده مواجه شدند و در عین حال، سرویس‌های زیرمجموعه فیس‌بوک هم با اختلال مواجه شدند و هزاران قطعی در داون‌دی‌تکتور ثبت شد. پس از این اتفاق، گزارش‌هایی از اختلال در جی‌میل و توییتر هم  منتشر شد و تعدادی از کاربران در جی‌میل، از عدم دریافت این سرویس شکایت کردند.


در عین حال با گذشت بیش از سه ساعت از قطعی سرویس‌های فیس‌بوک، نت‌بلاکس ضرر واردشده به اقتصاد جهانی را در این مدت، ۵۰۰ میلیون دلار اعلام کرد. این در حالی است که مارک زاکربرگ -مدیرعامل فیس‌بوک- هم تا کنون با ضرر هفت میلیاردی مواجه شده و به جایگاه پنجمین ثروتمند جهان سقوط کرده است.


همچنین در این مدت، دامنه فیس‌بوک، facebook.com برای فروش در سایت‌ ثبت‌نام عنوان وب‌سایت آنلاین Uniregistry قرار گرفت. برایان کرب، روزنامه‌نگار و گزارشگر سابق واشنگتن‌پست، اسکرین شاتی از این فهرست را در صفحه توییتر خود منتشر کرد. البته ساعتی بعد، این دامنه دیگر در دسترس نبود، اما دیگر گونه‌هایی از اسم این سایت، همچنان برای فروش قرار داشتند.


در توییتر ، هشتگ facebookdown# به سرعت شروع به ترند شدن کرد. برخی از کاربران می‌گویند از قطع شدن ناگهانی این سرویس‌ها ناراحت شده‌اند و برخی دیگر این موضوع را دستمانه طنز قرار داده‌اند. ادوارد اسنودن، نیز در توییتر نوشت: فیس‌بوک و اینستاگرام به‌طرز اسرارآمیزی آفلاین شده‌اند و در این روز درخشان، جهان به مکان سالم‌تری تبدیل شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر