16 مهر 1400 - 10:58
گزارش ایبِنا از بازار ارز؛

عقبگرد قیمت دلار آمریکا در دومین هفته مهرماه

با پایان فعالیت چهار روزه بازار ارز در دومین هفته پاییز، شاخص ارزی با کاهش در کانال بیست و هفت هزار تومانی همراه بود.
کد خبر : ۱۲۷۳۹۴
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛  این روند در حالی رقم خورد که نوسان گیران و سفته بازان، سعی داشتند با جوسازی پیرامون برخی اخبار غیراقتصادی، سمت تقاضا در بازار را تقویت کنند، اما حضور پرقدرت بازارساز و رصد به موقع قیمت های حاشیه بازار، نقشه این گروه را خنثی کرد و بهای دلار در صرافی های مجاز و همچنین بازار آزاد، با کاهش همراه شد.


بر این اساس در هفته ای که گذشت، با وجود دو روز تعطیلی رسمی بازار، میانگین بهای اسکناس آمریکایی با کاهش همراه بوده است. به گونه ای که در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، میانگین قیمت فروش هر اسکناس دلار آمریکا در آغاز هفته (شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰) با افت ۲۵۳ تومانی نسبت به پایان هفته قبل (پنج شنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۰) به رقم ۲۷۶۴۲ تومان رسید. این روند کاهشی، در دومین روز هفته نیز تداوم داشت؛ به گونه ای که در پایان معاملات روز یکشنبه (۱۱ مهرماه ۱۴۰۰)، میانگین قیمت فروش هر اسکناس دلار آمریکا به متقاضی دریافت ارز در این صرافی ها، به رقم ۲۷۴۸۰ تومان رسید که نسبت به روز شنبه، ۱۶۲ تومان ارزان تر شده بود.


اما در سومین روز هفته (دوشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰) شاخص ارزی در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور نسبت به روز قبل، تغییری نداشت و در نتیجه بهای دلار آمریکا همچون روز یکشنبه، به نرخ ۲۷۴۸۰ تومان قیمت گذاری شد.


بر اساس این گزارش، پس از یک روز تعطیلی بازار ارز (سه شنبه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۰)، فعالان و معامله گران ارزی در آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰) شاهد رشد نسبی شاخص ارزی در صرافی های بانکی و مجاز بودند. به گونه ای که در پایان معاملات پنجمین روز هفته، میانگین قیمت دلار آمریکا به رقم ۲۷۶۵۰ تومان رسید که نسبت به روز دوشنبه، ۱۷۰ تومان افزایش یافته بود.


بنابراین با پایان فعالیت چهار روزه بازار ارز در دومین هفته مهرماه سال جاری، میانگین قیمت فروش هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور با کاهش حدود ۲۵۰ تومانی نسبت به پایان اولین هفته مهرماه، همراه بوده است.




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر