17 مهر 1400 - 13:34
در معیت وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت:

بازدید مدیر عامل بانک کشاورزی از پروژه تحول نخلستان دراستان بوشهر

مدیر عامل بانک کشاورزی همرا ه با دکتر ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی جمعه ۱۶ مهرماه، از پروژه تحول کشاورزی در شهر آبپخش در استان بوشهر بازدید کرد.
کد خبر : ۱۲۷۴۲۱
خدارحمی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، روح اله خدارحمی مدیر عامل بانک کشاورزی همرا ه با دکتر ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی ،دکتر برومند معاون امور باغبانی و مهندس اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و تعدادی از  مقامات استانی، صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه، از پروژه تحول کشاورزی در شهر  آبپخش در استان بوشهر بازدید کرد.


این طرح با محوریت تامین آب مطمئن، افزایش راندمان و ارتقا بهره وری آب از طریق انتقال آب با لوله و تغییر شیوه آبیاری سنتی به روش‌های نوین آبیاری، اصلاح و نوسازی نخیلات موجود و حذف و جایگزینی نخیلات کم بازده و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه هدف گزاری شده است.


ساداتی نژاد در این بازدید با اشاره به جایگاه سوم کشور در جهان در تولید خرما، بر اهمیت این محصول به عنوان ظرفیت و منبع ارز آوری  تاکید کرد و اظهار داشت: برای بهبود اقتصاد خرما باید کار ویژه ای در خصوص نخیلات با محوریت شهرستان دشتستان انجام شود. با توجه به تعیبن ردیف اعتباری ویژه نخیلات در بودجه ۱۴۰۰، برای اولین بار در کشور، طرح اصلاح نخیلات در دشتستان با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان اجرا می شود.


ساداتی نژاد تصریح کرد: در طرح اصلاح نخیلات ضمن حفظ گونه های بومی، از گونه های با صرفه اقتصادی بهتر نیز استفاده می شود.وزیر جهادکشاورزی با اشاره به وجود ۲۷هزار هکتار نخیلات در شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: هم اکنون سه پروژه اصلاح آبرسانی نخیلات با اعتباری بالغ بر ۲۴۷ میلیارد تومان در سعدآباد،آبپخش و شبانکاره در حال اجرا است.وی با تاکید بر نقش و اهمیت صنایع تبدیلی خرما گفت: بانک کشاورزی تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی را  بدون سقف در اختیار سرمایه گذاران در این حوزه قرار می دهد.


ساداتی نژاد در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان این که جمعیت ۶۰ درصدی روستاییان در ابتدای انقلاب به ۲۷ درصد کاهش یافته است، گفت: رسیدگی به جمعیت روستاییان و عشایر از اولویت‌های دولت سیزدهم و مورد ناکید رییس جمهور است. وی افزود: اگر روند کاهش جمعیت روستا ادامه پبدا کند، امنیت غذایی کشور تهدید می شود به همین دلیل، احیا جهاد سازندگی در دستور کار دولت قرار گرفته است.


ساداتی نژاد عنوان کرد: با توجه به اینکه زمین های کشاورزی فاقد سند مالکیت هستند، این مهم از برنامه های جدی وزارت جهادکشاورزی است تا در پایان دولت فعلی روستاییان  صاحب سند مالکیت زمین های کشاورزی شوند. وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: برای حمایت از عشایر و جلوگیری از قاچاق دام، هفته گذشته مجوز صدور دام مازاد عشایر به صورت محدود و از یک گمرک به تصویب رسیده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها