گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس ۱۰ هزار واحد دیگر از دست داد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۰۴۲۰ واحدی معادل ۰.۷۱ درصد به یک میلیون و ۴۵۵ هزار و ۶۱۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۹۷ واحدی به ۲۰ هزار و ۷۸۲ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۷۴۵۴
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه هجدهم مهرماه ۱۴۰۰)، شاهد تداوم روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۶۰۱ واحدی معادل ۰.۷۱ درصد به رقم ۳۶۳ هزار و ۳۶۴ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۵۸۹۷ واحدی، عدد ۴۱۴ هزار و ۶۸۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۷۲۰ واحدی به رقم ۲۶۱ هزار و ۶۱۰ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۳۹۵۴ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۵۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۲۸۳ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۸۲ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۸۹۶۷ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۸۱ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، همراه، شپدیس، شستا و رمپنا با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی تاپیکو، پارسان و شبریز، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بازار سرمایه در سومین هفته پاییز، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۸۸۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۲۷ هزار و ۷۲۲  نوبت معامله و به ارزش ۴۴ هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فپنتا(سپنتا) با ۴.۹۲ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سبجنو، نمرینو، غپاک و تکشا بود. همچنین نماد معاملاتی سخزر(سیمان‌ خزر) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وسکرد، ساربیل، بکاب و حپترو قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها