گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

ریزش بیش از ۳۸ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۸۷۷۲ واحدی معادل ۲.۶۶ درصد به یک میلیون و ۴۱۸ هزار و ۷۲۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۳۵۰ واحدی به ۲۰ هزار و ۴۸۴ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۷۵۱۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه بیستم مهرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۹۶۷۸ واحدی معادل ۲.۶۶ درصد به رقم ۳۵۴ هزار و ۱۳۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۲۱۸۴ واحدی، عدد ۴۰۱ هزار و ۵۷۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۷۶۸۶ واحدی به رقم ۲۵۳ هزار و ۳۲۰ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۵۶۱۴ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۱۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۰۹۹۶ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۵۴ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۷۰۰۳۳ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۱۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، شستا، فولاد، فملی، کگل و شپنا با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فایرا، چکاپا و خنصیر، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بازار سرمایه در سومین هفته پاییز، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۹۵۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۶۱ هزار و ۵۱ نوبت معامله و به ارزش ۴۸ هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد چکاپا(گروه صنایع کاغذ پارس) با ۴.۷۳ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خنصیر، حپترو، غاذر و شسینا بود. همچنین نماد معاملاتی کساپا(سایپاشیشه‌) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لخزر، سخزر، تکمبا و پردیس قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر