خلاصه وضعیت بازارهای مالی جهان در ۲۱ مهرماه

آخرین قیمت نفت، ارز، طلا و بازار سهام آسیا و اقیانوسیه و وال استریت و ارزهای رمزنگاری شده در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۷۵۴۳
بازار مالی

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از کاهش قیمت نفت و نوسان ارزش سهام ها در بازار آسیا، کاهش ارزش سهام ها در وال استریت، کاهش ارزش دلار و ثبات قیمت طلای جهانی و کاهش قیمت ها در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • قیمت نفت کاهش یافت


قیمت نفت در معاملات آسیا پایین تر بود، اگرچه همچنان بالای ۸۰ دلار در هر بشکه باقی ماند. معاملات آتی نفت برنت با ۰.۱۸ درصد کاهش به ۸۳.۲۷ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام آمریکا ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۸۰.۴۸ دلار در هر بشکه رسید. به گزارش رویترز، روز سه شنبه چین در حالی که با بحران انرژی روبروست از برنامه های خود برای آزادسازی قیمت انرژی زغال سنگ خبر داد.



  • سهام های آسیا و اقیانوسیه نوسان یافتند



در معاملات روز چهارشنبه سهام های چین با واکنش سرمایه گذاران به انتشار داده های تجاری چین در ماه سپتامبر نوسان داشتند. کامپوزیت شانگهای ۰.۳۵ درصد کاهش یافت در حالی که جزء شنژن ۰.۴۵۲ درصد افزایش یافت. واردات چین ۱۷.۶ درصد نسبت به سال گذشته در ماه سپتامبر افزایش یافته، داده های گمرک روز چهارشنبه نشان می دهد که انتظارات برای افزایش ۲۰ درصدی در نظرسنجی رویترز از دست رفته است. بر اساس این داده ها، صادرات در ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸.۱ درصد افزایش یافته و از پیش بینی تحلیل گران در نظرسنجی رویترز برای افزایش ۲۱ درصدی سالانه فراتر رفته است. صرافی هنگ کنگ اعلام کرد که معاملات در هنگ کنگ به دلیل هشدار طوفان در تمام روز لغو شده است. در ژاپن، نیک کی ۲۲۵، ۰.۲۶ درصد و شاخص تاپیکس ۰.۳۳ درصد افت کردند. کاسپای کره جنوبی ۱.۰۲ درصد پیشرفت کرد. سهام های استرالیا بین مثبت و منفی حرکت کردند و آخرین معاملات اس اند پی/ ای اس اکس ۲۰۰ به طور نسبی پایین آمد. ام اس سی آی گسترده ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ۰.۲۱ درصد افزایش یافت.



  • وال استریت قرمزپوش بود


شاخص صنعتی داوجونز ۱۱۷.۷۲ واحد کاهش یافت و به ۳۴۳۷۸.۳۴ واحد رسید و اس اند پی ۵۰۰ با ۰.۲۴ درصد کاهش به ۴۳۵۰.۶۵ واحد رسید. کامپوزیت نزداک ۰.۱۴ درصد کاهش یافت و به حدود ۱۴۴۶۵.۹۳ رسید. این ضررها در وال استریت پس از آن صورت گرفت که صندوق بین المللی پول پیش بینی رشد جهانی خود را برای سال ۲۰۲۱ به دلیل اختلالات عرضه و همه گیری کاهش داد.



  • در بازار ارزها قیمت دلار کاهش یافت


شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، پس از صعود اوایل هفته در برابر شش همتای خود، ۰.۲ درصد کاهش یافت و از بالاترین رکورد خود طی بیش از یک سال گذشته در روز سه شنبه پایین آمد و در ۹۴.۳۵۸ قرار گرفت. ین ژاپن در ۱۱۳.۴۵ به ازای هر دلارمعامله شد که قوی تر ازمقدار قبل در برابر دلار آمریکا مشاهده شد. دلار استرالیا در ۰.۷۳۳۶ دلار جای گرفت، در حالی که دیروز در حدود ۰.۷۳۸ دلار بود.



  •  قیمت جهانی طلا ثابت ماند


با کاهش قیمت دلار و داده های تورم ایالات متحده، قیمت طلای جهانی ثابت ماند. روز چهارشنبه قیمت طلا ثابت ماند و با کاهش اندک دلار همراه شد، در حالی که سرمایه گذاران منتظر داده های تورم ایالات متحده بودند تا مسیر سیاسی فدرال رزرو را ارزیابی کنند. هر اونس طلای اسپات تا ساعت ۶:۳۵ صبح به وقت تهران کمی تغییر کرد و در ۱۷۶۰.۲۶ دلار قرار داشت، در حالی که معاملات آتی طلای آمریکا ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۷۶۰.۶۰ دلار رسید. داده های تورم قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ساعت ۴ صبح به وقت تهران اعلام شده، در حالی که صورتجلسه نشست سیاست گذاری فدرال رزرو در تاریخ ۲۱-۲۲ سپتامبر در ساعت ۲۱:۳۰ منتشر می شود.


روز سه شنبه سه سیاست گذار فدرال رزرو گفتند که این اقتصاد به اندازه کافی بهبود یافته تا این بانک مرکزی شروع به برداشتن حمایت های دوران بحران خود کند و انتظارات مبنی بر شروع سیاست کاهشی فدرال رزرو از ماه آینده را تقویت می کند. با افزایش فشارهای تورمی در سراسر جهان، بازارهای پولی با افزایش سریع نرخ بهره قیمت گذاری می شوند. کاهش محرک های بانک مرکزی و افزایش نرخ بهره باعث افزایش سود اوراق قرضه دولتی می شود و این امر به هزینه بیشتر برای نگهداری طلا، تبدیل می شود. در میان سایر فلزات گرانبها، نقره خالص ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۲۲.۵۷ دلار در هر اونس رسید، در حالی که پلاتین و پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ترتیب به ۱۰۰۵.۰۰ دلار و ۲۰۴۱.۲۴ دلار رسید.



  •  بازار ارزهای رمزنگاری شده قرمز بود


امروز ساعت ۱۱:۴۰ صبح به وقت تهران در معاملات ارزهای رمزنگاری شده، بیت کوین با کاهش ۱.۳۴ درصدی در ۵۴۸۶۴.۱۷ دلار و اتریوم با کاهش ۱.۱۴ درصدی در ۳۴۴۶.۳۴ دلار معامله شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر