صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد:

رکورد ۸۸ تریلیون دلاری بدهی جهان

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: بدهی عمومی جهان به رکورد ۸۸ تریلیون دلار رسید.
کد خبر : ۱۲۷۶۲۲
بدهی

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، صندوق بین المللی پول اعلام کرد که بدهی جهانی ۹۷.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان در سال ۲۰۲۱ برآورد شده که این ۰.۸ درصد کمتر از سال قبل است، اما در نتیجه واکنش های مالی گسترده به همه گیری کووید -۱۹ هنوز در بالاترین سطح خود قرار دارد.


بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، بدهی عمومی در سطح جهان در حال حاضر ۸۸ تریلیون دلار است، اما پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ حدود ۱ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان کاهش یابد و قبل از آن در حدود ۹۷ درصد از تولید ناخالص داخلی تثبیت شود.


صندوق بین المللی پول در گزارش خود می گوید: انتظار می رود بدهی ها به طور مداوم بیشتر از پیش بینی قبل از همه گیری باقی بماند و در اقتصادهای پیشرفته این بدهی ها تقریباً ۲۰ درصد تا سال ۲۰۲۶ پیش بینی می شود.


بر اساس برآوردهای اولیه، بدهی جهانی صادره از سوی دولت ها، شرکت های غیر مالی و خانوارها در سال ۲۰۲۰ به ۲۲۶ تریلیون دلار رسید که نسبت به سال ۲۰۱۹، ۲۷ تریلیون دلار افزایش داشته است. این بیشترین افزایش ثبت شده و به مراتب بیش از ۲۰ تریلیون دلار سود بدهی جمع شده در این دو سال بحران مالی جهانی یعنی سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ مشاهده شده است.


بر اساس این گزارش، اقتصادهای پیشرفته و چین بیش از ۹۰ درصد از بدهی های جهان را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده اند، در حالی که بدهی بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه با درآمد کم تنها حدود ۷ درصد است. صندوق بین المللی پول برآورد می کند که ۶۵ تا ۷۵ میلیون نفر بیشتر از پایان سال ۲۰۲۱ در فقر قرار خواهند گرفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها