گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

عقبگرد ۱۴۰۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۳۹۸ واحدی معادل ۰.۱۰ درصد به یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۶۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۴۲ واحدی به ۲۰ هزار و ۴۱۳ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۷۶۳۴
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه بیست و پنجم مهرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۴۹ واحدی معادل ۰.۱۰ درصد به رقم ۳۵۸ هزار و ۴۶۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۸۶۸ واحدی، عدد ۳۹۸ هزار و ۳۰۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۴۴۰ واحدی به رقم ۲۵۱ هزار و ۲۵۶ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۴۲۰  واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۳۱ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۹۸ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۷۵ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۷۲۳۷ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۱۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شپنا، حکشتی، خودرو، اخابر، تاپیکو و وبملت با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، شستا و شپدیس، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بازار سرمایه در چهارمین هفته پاییز، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۹۰۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۷۹ هزار و ۴۴ نوبت معامله و به ارزش ۴۴ هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وایران(لیزینگ ایرانیان) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای فسرب، بشهاب، کبافق و فرآور بود. همچنین نماد معاملاتی حکشتی(کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای نمرینو، غدام، حپترو و تپمپی قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر