25 مهر 1400 - 14:01

سپرده ارزش وارد فاز دوم شد

بانک کارآفرین در راستای افزایش تنوع سبد محصولات خود، مرحله دوم طرح سپرده سرمایه گذاری ارزی با نام "سپرده ارزش" را اجرا می کند.
کد خبر : ۱۲۷۶۳۷
بانک کارآفرین

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، طبق مصوبه کمیته توسعه محصول؛ سپرده ارزش از محل اسکناس مشتریان ((cash افتتاح می شود و بازپرداخت اصل و سود وجوه ارزی سپرده گذاری شده توسط بانک مرکزی تضمین می شود.


طبق این سپرده گذاری ، امکان افتتاح سپرده فقط از محل اسکناس ارزی (نقد) امکان پذیر است، البته افتتاح حساب سپرده ارزش برای حواله های وارده از کارگزاری های داخلی و خارجی ممنوع است.


مقاطع واریز سود سپرده ارزش ماهانه و به صورت روزشمار (مانند سایر انواع سپرده های ارزی) محاسبه و ماهانه به حساب مشتری واریز می شود. لازم به ذکر است که بازپرداخت اصل و سود سپرده سرمایه گذاری ارزش به صورت اسکناس و به همان ارز تودیعی سپرده خواهد بود.


این نوع سپرده گذاری محدودیتی ندارد و  تمام اشخاص حقیقی و حقوقی بخش غیردولتی (که امکان افتتاح حساب نزد بانک را دارند) امکان سپرده گذاری دارند. این محصول در کلیه  شعب بانک کارآفرین و برای مشتریان در دسترس خواهد بود.


بر اساس تصمیم اتخاذ شده نرخ سود و کف مبلغ مورد نیاز برای افتتاح حساب هزار دلار با  سود ۲ درصد سالانه یا هزار یورو با سود یک درصد سالانه است. حداقل زمان برخورداری از سود برای سپرده های ارزش، سپری شدن یک ماه از زمان افتتاح است.


قابل ذکر است که افتتاح حساب برای سپرده های کمتر از مبالغ ذکر شده مقدور نیست و در صورت برداشت از سپرده ارزی که منجر به پایین آمدن مبلغ سپرده به زیر حداقل مبلغ های اعلامی شود ادامه فرآیند ابطال یا برداشت قسمتی از سپرده، به صورت سیستمی گرفته شده و در صورت نیاز مشتری، لازم است کل مبلغ سپرده باطل شود. همچنین درصورت ابطال تمام  یا بخشی از  سپرده قبل از یک ماه، هیچ گونه سودی به مبلغ سپرده ابطالی تعلق نمی گیرد.


مدت زمان سپرده گذاری سپرده ارزش، یکساله بوده( سپرده ها یکساله می باید افتتاح شوند)  و درصورت ابطال (برداشت) قسمتی از سپرده و یا ابطال کامل سپرده قبل از سررسید، سودهای پرداختی به قسمت ابطالی مشمول جریمه خواهد شد.


در صورت ابطال کامل یا برداشت قسمتی از سپرده ارزش  قبل از سررسید (یکسال) ، نرخ سود سالیانه حسب بخشنامه بانک مرکزی برای سپرده دلاری۱.۵  درصد و یورو ۰.۵ درصد خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر