خلاصه وضعیت بازارهای مالی جهان در ۲۷ مهرماه

آخرین قیمت نفت، ارز، قیمت طلا، بازار سهام آسیا و اقیانوسیه و وال استریت و ارزهای رمزنگاری شده در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۷۶۹۰
بازار مالی جهان

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از افزایش قیمت نفت و افزایش ارزش سهام ها در بازار آسیا و نوسان در وال استریت، کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت جهانی طلا و افزایش قیمت ها در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • قیمت نفت افزایش یافت


قیمت نفت در معاملات آسیا بالاتر بود و معاملات آتی نفت خام برنت تا ۸۴.۳۵ دلار در هر بشکه افزایش یافت. معاملات آتی نفت خام آمریکا ۰.۱۱ درصد افزایش یافت و به ۸۲.۵۳ دلار رسید.



  • بازار سهام آسیا سبزپوش شد


در معاملات روز سه شنبه سهام های آسیا و اقیانوسیه افزایش یافت و سهام های فناوری در این منطقه در پی افزایش مشابه همتایان خود در وال استریت، جهش کرد. در چین، کامپوزیت شانگهای ۰.۷ درصد افزایش یافت، در حالی که شنژن ۰.۹۲۶ درصد افزایش یافت. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ ۱.۱۸ درصد افزایش داشت. نیک کی ۲۲۵ در ژاپن ۰.۶۷ درصد افزایش یافت در حالی که شاخص تاپیکس ۰.۳۹ درصد پیشرفت کرد. کاسپای کره جنوبی ۰.۶۶ درصد افزایش یافت.


سهام های استرالیا نیز بالاتر رفت و اس اند پی/ ای اس اکس ۲۰۰،  ۰.۱۸ درصد افزایش یافت. گزارش جلسه سیاست پولی بانک مرکزی استرالیا در ماه اکتبر نشان داد که این بانک مرکزی انتظار دارد اقتصاد استرالیا در سه ماه دسامبر به رشد و در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به شرایط قبل از شیوع کرونای دلتا بازگردد. ام اس سی آی جامع ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه درصد افزایش یافت.


در معاملات روز سه شنبه سهام های فناوری در آسیا افزایش یافت و شاخص فناوری هنگ سنگ در هنگ کنگ ۲.۲۵ درصد جهش کرد. سهام های علی بابا و میتوان در هنگ کنگ به ترتیب ۱.۲۹ و ۲.۰۷ درصد افزایش یافت. سهام گروه سافت بانک ژاپن نیز افزایش ۳.۰۱ درصدی داشت در حالی که سهام تراشه ساز کره جنوبی ۰.۶۲ درصد افزایش یافت. سرمایه گذاران سهام عرضه کنندگان اپل در آسیا را نیز در روز دوشنبه، زیر نظر گرفتند. در ژاپن، سهام ها افت کرد. سهام های شرکت تولیدی نیمه رسانای تایوان در تایوان ۱.۳۶ درصد جهش کرد. سهام لوکس شیر در چین نیز ۷.۰۷ درصد افزایش یافت.



  • سهام ها در وال استریت نوسان داشت


در وال استریت اس اند پی۵۰۰، ۰.۳۴ درصد رشد کرد و به ۴۴۸۶.۴۶ واحد رسید و کامپوزیت نزداک با ۰.۸۴ درصد افزایش به ۱۵۰۲۱.۸۱ رسید. داوجونز با افت ۳۶.۱۵ واحدی به ۳۵۲۵۸.۶۱ واحد رسید.



  • ارزش دلار در بازار ارز کاهش یافت


ارزش دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و در پایین ترین حد محدوده اخیر خود قرار گرفت. شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، در ۹۳.۶۸۶ واحد قرار گرفت. ین ژاپن پس از تضعیف هفته گذشته در برابر دلار آمریکا، در ۱۱۴.۱۰ در هر دلار معامله شد. دلار استرالیا در ۰.۷۴۵۴ دلار تغییر کرد.



  • قیمت جهانی طلا افزایش یافت


 روز سه شنبه قیمت طلا با کاهش ارزش دلار و سود اوراق قرضه ایالات متحده افزایش یافت و از این فلز گرانبها حمایت کرد. قیمت طلای خالص با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۷۶۷.۹۱ دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلای آمریکا ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۷۶۹.۶۰ دلار رسید. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده نیز تضعیف شد و هزینه نگهداری شمش ها را کاهش داد. داده های روز جمعه نشان داد تولید کارخانه های ایالات متحده در ماه سپتامبر بیشترین افت را در هفت ماه گذشته تجربه کرده، در حالی که کمبود نیمه رساناها باعث کاهش تولید خودروهای موتوری شده و محدودیت های عرضه مانع از رشد اقتصادی می شود. بانک مرکزی استرالیا اعلام کرد شیوع نوع دلتا کووید -۱۹ باعث بهبود اقتصادی این کشور شده است. در حالی که یک نظرسنجی از بانک کانادا از شرکت ها در روز دوشنبه پیش بینی کرد با از بین رفتن کووید -۱۹ تقاضا قوی تر می شود، آنها گفتند که محدودیت های موجود در عرضه می تواند فروش را محدود کرده و فشار برهزینه ها را افزایش دهد.


اغلب طلا به عنوان حفاظ تورمی در نظر گرفته می شود، اگرچه کاهش محرک های مالی و افزایش نرخ بهره باعث افزایش سود اوراق قرضه دولتی می شود و هزینه نگهداری شمش را افزایش می دهد. روز دوشنبه شرکت نورنیکل روسیه، بزرگترین تولید کننده پالادیوم در جهان، اعلام کرد که مسابقه ای را برای دانشمندان جهت یافتن راه های جدید غلبه بر کمبود تراشه برای استفاده از این فلز در صنعت خودرو آغاز کرده است. نقره خالص ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۲۳.۲۹ دلار در هر اونس رسید، در حالی که پلاتین ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۰۳۹.۴۰ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۰۲۰.۸۰ دلار رسید.



  • بازار ارزهای رمز نگاری شده سبزپوش است


در معاملات امروز ارزهای رمزنگاری شده، در ساعت ۱۰:۰۵ صبح به وقت تهران، قیمت بیت کوین با افزایش ۱.۵۵درصدی به ۶۲۳۰۵.۶۴ دلار رسید و اتریوم با افزایش ۲.۰۱  درصدی به ۳۸۰۴.۴۷ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر