30 مهر 1400 - 10:47
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

منابع ارزی کشور مناسب است/ نرخ ارز با مدیریت صحیح کنترل می‌شود

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: منابع ارزی کشور به اندازه‌ای است که براساس آن بدون هیچ مشکلی کشور مدیریت می‌شود، اما باید توجه ویژه‌ای به مدیریت مناسب در این خصوص داشت.
کد خبر : ۱۲۷۶۹۱
مرحبا

غلامرضا مرحبا در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره گزارش منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی درباره گرانی نرخ دلار در سال آینده گفت: تحقق پیش‌بینی گزارش مورد توجه ممکن نیست زیرا اقتصاد ایران قوی‌تراز این رقم درشتی که به آن اشاره شده است. تطبیق  این نظر با واقعیت‌های اقتصادی کشور هیچ سنخیتی ندارد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره پیشنهاد خود به بانک مرکزی جهت مدیریت درست شرایط موجود نیز گفت: کاهش قیمت دلار و ایجاد ثبات در زمینه ارز با یک یا دو اتفاق رخ نمی‌دهد، مجموعه اتفاقات باید پشت سرهم ردیف شود. البته  این نکته را هم باید مورد توجه قرار داد، قطعا بانک مرکزی کار خود را انجام خواهد داد که از طریق آن هم نظمی به بازار ارز ارائه دهد و هم دستورالعمل‌هایی که با دقت کمتری صادر شدند و مشکلاتی مانند به هم ریختن بازار ارز را به وجود آوردند، مورد بازنگری قرار گیرد.


مرحبا در ادامه افزود: منابع ارزی باید به صورت بهینه مدیریت شود، بنابراین نیاز است تا درباره ارز چندنرخی، ترجیحی و... که اکنون وجود دارد و زمینه‌های اتلاف منابع ارزی را به وجود آورده است، تجدید نظر صورت گیرد. بسیاری از عرضه‌ها به عنوان ارز ترجیحی از کشور خارج شدند و برنگشتند. اینها مواردی است که بدون شک باید مورد توجه بانک مرکزی قرار گیرد. 


وی در ادامه بیان کرد: منابع ارزی کشور به اندازه‌ای است که بتوان کشور را براساس آن مدیریت کرد و مشکلی هم پیش نیاید، اما مسئله مورد اشاره مستلزم این است که واقعا مدیریت خوبی به کار برده شود هراندازه که دچار گشایش ارزی باشیم، با مشکل روبرو خواهیم شد زیرا به هر حال منابع و سرمایه‌های کشور به حساب می‌آیند و باید توجه ویژه‌ای به مدیریت مناسب درباره آن داشت.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره عدم تاثیرگذاری تحریم‌ها بر شرایط اقتصادی سال آینده گفت: تحریم بحثی بوده که همیشه برای ایران مزاحمت ایجاد کرده و واقعیت این است که تحریم کنندگان محدودیت‌هایی را برای حق و حقوق این ملت فراهم کردند، اما به هدف‌شان از تحریم که همان از پا درآوردن این کشور بود، نخواهند رسید. 


مرحبا در همین ارتباط اضافه کرد: امیدوار هستم که اولا کار به نحوی پیش رود که بحث تحریم‌ها برای کشور ایران دیگر وجود نداشته باشد، اما در حال حاضر به هرحال با در نظر گرفتن اهدافی این فشارها را به ایران وارد می‌کنند، البته آن‌ها خودشان هم به این نتیجه رسیدند که چه خبر است و بیشتر از ما ضرر کردند و اقتصاد جهانی و افکار عمومی در دنیا هم به سمتی می‌رود که اجازه این قبیل یکجانبه نگری‌، ستمگری و زورگویی‌ها را بیشتر از این نمی‌دهد. تحریم کنندگان هرآنچه می‌توانستند به کار بردند، ما هم با وجود مشکلاتی مانند سختی معیشت برای مردم، مقاومت به خرج دادیم و کشور مدیریت شد. از این گردنه هم به سلامت عبور خواهیم کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر