چکش‌کاری طرح اصلاح قانون بیمه شخص ثالث در کمیته‌های تخصصی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: کلیات طرح اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسیله نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوبه سال ۹۵ بررسی و مقرر شد دو کارگروه در این خصوص تشکیل شود.
کد خبر : ۱۲۷۷۱۰
مجلس

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست روز سه‌شنبه کمیسیون متبوع خود، گفت: دستور کار اول کمیسیون اقتصادی بررسی لایحه اصلاح ماده (۸) قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه ارجاعی از نشست امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی به منظور رفع ابهامات بود.


نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لایحه مذکور بدون تغییرات در کمیسیون اقتصادی مورد تصویب قرار گرفت و از سوی این کمیسیون ابهامی تشخیص داده نشد، ادامه داد: بر اساس لایحه اصلاح ماده (۸) قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در پرداخت خسارت خودرو متعارف و غیرمتعارف مورد توجه قرار نمی‌گیرد و تا سقف تعهدات مندرج در بیمه نامه خسارت پرداخت می‌شود و خسارت بیش از سقف وارد تعریف خودرو متعارف و غیر متعارف می‌شود.


وی با اشاره به اینکه دستور کار دوم نشست کمیسیون بررسی کلیات طرح اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسیله نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوبه سال ۹۵ بود که مقرر شد دو کارگروه در این خصوص تشکیل شود، ادامه داد: کارگروه اول در بیمه مرکزی تشکیل می‌شود تا نظر سندیکاها را اخذ و به عنوان پیشنهادات مورد تایید بیمه مرکزی ارائه کند. کارگروه دیگری نیز به ریاست آقای موسوی لارگانی پیشنهادات مرکز پژوهش‌ها و سایر نهادهای ذی‌ربط را دریافت می‌کند و در نشست بعدی این پیشنهادات بررسی می‌شوند.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دستور کار سوم بررسی مواد طرح مالیات بر عایدی سرمایه بود.

برچسب ها: قانون دکتر مرحبا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر