بازارهای مالی ۲۸ مهرماه در یک نگاه

آخرین قیمت نفت، ارز، قیمت طلا، بازار سهام آسیا و اقیانوسیه و وال استریت و ارزهای رمزنگاری شده در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۷۷۱۶
بازار مالی

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از کاهش قیمت نفت و افزایش ارزش سهام ها در بازار آسیا و وال استریت، کاهش قیمت جهانی طلا و افزایش قیمت ها در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • قیمت نفت کاهش یافت


قیمت نفت در معاملات آسیا کاهش یافت و معاملات آتی نفت خام برنت با ۰.۵۱ درصد کاهش به ۸۴.۶۵ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی هر بشکه نفت خام آمریکا ۰.۴۲ درصد کاهش یافت و به ۸۲.۶۱ دلار رسید.



  • بازار سهام آسیا سبزپوش شد


ارزش سهام های آسیا و اقیانوسیه در معاملات روز چهارشنبه افزایش داشت در حالی که چین نرخ وام معیار خود را بدون تغییر حفظ کرد. شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ ۱.۳۱ درصد افزایش یافت و در بازارهای اصلی این منطقه بیشترین رشد را داشت. سهام های چین افزایش یافت و کامپوزیت شانگهای در بالای خط ثابت قرار گرفت در حالی که شنژن ۰.۲۸۳ درصد افزایش یافت. روز چهارشنبه چین نرخ اصلی بهره وام یک ساله (LPR) را بدون تغییر در ۳.۸۵ درصد نگه داشت در حالی که نرخ وام پنج ساله نیز در ۴.۶۵ درصد ثابت ماند.


این مطابق انتظارات اکثر معامله گران و تحلیل گران در نظرسنجی فوری رویترز بود که پیش بینی کرده بود هیچ تغییری در نرخ اصلی بهره وام یک ساله و وام پنج ساله ایجاد نمی شود. در روز چهارشنبه سهام های شرکت های املاک و مستغلات چینی در فهرست هنگ کنگ عمدتا کاهش یافت در حالی که تحولات مربوط به بدهی گروه اورگراند چین و نشانه های کاهش فروش املاک بر تصمیم سرمایه گذاران تأثیر گذاشت. در هنگ کنگ، با وجود کاهش سایر سهام ها، شاخص هنگ سنگ ۰.۳۲ درصد بالاتر رفت.


به گزارش رویترز، اورگراند برنامه های خود برای فروش سهام در خدمات املاک خود را کنار گذاشت. بر اساس گزارش رویترز، داده های رسمی منتشر شده در روز چهارشنبه هم نشان داد که قیمت خانه های جدید در چین در ماه سپتامبر برای اولین بار از ماه فوریه سال ۲۰۲۰ متوقف شده است. گفته می شود که چین به دلیل کند شدن بخش دارایی خود به محرک های جدید رشد نیاز دارد. شاخص نیک کی ۲۲۵  ژاپن ۰.۳۵ درصد رشد کرد و شاخص تاپیکس ۰.۲۶ درصد بالاتر رفت. سهام های استرالیا پیشرفت کرد و اس اند پی/ ای اس اکس ۲۰۰، ۰.۷۲ درصد افزایش یافت. کاسپای کره جنوبی با افت ۰.۱۵ درصدی افت کرد. ام اس سی آی جامع ترین سهام آسیا و اقیانوسیه در خارج از ژاپن ۰.۷۹ درصد افزایش یافت.


روز سه شنبه صندوق بین المللی پول پیش بینی رشد اقتصادی خود در آسیا در سال ۲۰۲۱ را کاهش داد و پیش بینی کرد که این منطقه امسال ۶.۵ درصد رشد کند که در مقایسه با پیش بینی صندوق بین المللی پول در ماه آوریل برای افزایش ۷.۶ درصدی کاهش داشته است.



  • وال استریت سبزپوش بود


در وال استریت، شاخص اس اند پی ۵۰۰ با افزایش ۰.۷۴ درصدی به ۴۵۱۹.۶۳ رسید و داوجونز با کسب ۱۹۸.۷۰ واحد به ۳۵۴۵۷.۳۱ واحد رسید. کامپوزیت نزداک با ۰.۷۱ درصد رشد به ۱۵۱۲۹.۰۹ رسید.



  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت


تا ساعت ۴:۳۰ صبح  چهارشنبه به وقت تهران، هر اونس طلای خالص ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۷۶۷.۷۱ دلار در هر اونس رسید. ارزش این فلز روز سه شنبه، تا ۱.۲ درصد افزایش یافت در حالی که سود خزانه داری نیز بالا رفت. معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۷۶۸.۴۰ دلار رسید. سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به بالاترین حد خود از ماه می ۲۰۲۰ رسید و هزینه نگهداری شمش را افزایش داد.


طبق نظر اکثریت اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز ، فدرال رزرو تا سال ۲۰۲۳ منتظر افزایش نرخ بهره خواهد ماند، اگرچه احتمال دارد که تورم مداوم خطر بیشتری برای اقتصاد ایالات متحده در سال آینده داشته باشد. اقتصاددان ارشد این بانک گفت: با راهنمایی بانک مرکزی اروپا انتظارات بازار از نرخ بهره آینده بدون افزایش تا زمانی که تورم به ۲ درصد ثابت نرسد، مطابقت نخواهد داشت.


کریستوفر والر، رییس فدرال رزرو گفت: اگر تورم در ماه های آینده طبق انتظار به جای کاهش، ادامه یابد، ممکن است سیاست گذاران فدرال رزرو سال آینده سیاست افراطی اتخاذ کنند. میشل بومن، رییس دیگر فدرال رزرو نیز گفت ممکن است تورم بیش از آنچه انتظار می رفت ادامه یابد.


طلا اغلب به عنوان حفاظ تورمی در نظر گرفته می شود، اگرچه کاهش محرک های مالی و افزایش نرخ بهره باعث افزایش سود اوراق قرضه دولتی می شود. نقره خالص ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۲۳.۶۲ دلار در هر اونس رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۰۳۵.۹۶ دلار و پالادیوم با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۰۸۷.۹۰ دلار رسید.



  • بازار ارزهای رمزنگاری شده سبزپوش ماند


در معاملات بازار ارزهای رمزنگاری شده در ساعت ۹:۵۴ صبح به وقت تهران، قیمت بیت کوین با افزایش ۰.۰۱ درصدی به ۶۳۹۲۹.۲۳ دلار رسید و اتریوم با افزایش ۰.۶۵ درصدی به ۳۸۴۵.۵۷ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر