گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

بازدهی منفی شاخص کل بورس در آخرین روز کاری مهرماه

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۳۱۲۵ واحدی معادل ۰.۹۱ درصد به یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۳۷۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۳۱ واحدی به ۲۰ هزار و ۲۴۷ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۷۷۲۶
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه بیست و هشتم مهرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۲۵۵ واحدی معادل ۰.۹۱ درصد به رقم ۳۵۶ هزار و ۲۸۷ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۰۸۲ واحدی، عدد ۳۹۷ هزار و ۲۶۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۸۲ واحدی به رقم ۲۵۰ هزار و ۴۶۵ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۹۹۵۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۲۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۳۸۲۲  واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۷۸ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۱۹۵ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۱۱ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شتران، فولاد، فملی، شپدیس، شپنا و وغدیر با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی تیپیکو، اخابر و شخارک، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه آخرین روز کاری بازار سرمایه در چهارمین هفته پاییز، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۲۸۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۶۲ هزار و ۲۰۸ نوبت معامله و به ارزش ۴۰ هزار و ۵۳۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد پتایر(ایران‌ تایر) با ۷.۱۱ درصد رشد و پس از آن، نمادهای دلقما، آپ، خکمک و بشهاب بود. همچنین نماد معاملاتی شتران(پالایش نفت تهران) با ۸.۸۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فسرب، شسینا، خموتور و خزر قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر