بازارهای مالی ۲۹ مهرماه در یک نگاه

آخرین قیمت نفت، ارز، قیمت طلا، بازار سهام آسیا و اقیانوسیه و وال استریت و ارزهای رمزنگاری شده در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۷۷۴۵
بازار مالی جهان

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از کاهش قیمت نفت و افزایش ارزش سهام ها در بازار آسیا و وال استریت، کاهش قیمت جهانی طلا و افزایش قیمت ها در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • قیمت نفت کاهش یافت


قیمت نفت در معاملات آسیا پایین آمد و معاملات آتی نفت برنت با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۸۵.۶۳ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت خام آمریکا با کاهش اندکی به ۸۳.۳۹ دلار در هر بشکه دست یافت.



  • بازار سهام آسیا نوسان داشت


در معاملات روز پنجشنبه سهام های بازار آسیا و اقیانوسیه نوسان داشتند، در حالی که سرمایه گذاران سهام گروه اورگراند چین در هنگ کنگ را زیر نظر داشتند. سهام های اورگراند در هنگ کنگ ۱۰.۸۵ درصد کاهش یافت و پس از دو هفته توقف به معاملات روز پنجشنبه بازگشت. این شرکت بدهکار اواخر روز چهارشنبه اعلام کرد که قرارداد فروش ۵۰.۱ درصد از سهام خدمات تجاری املاک خود به هاپسون به شکست انجامیده است. اورگراند که قبلاً چندین بار پرداخت اوراق قرضه خود از دست داده، هشدار داد هیچ تضمینی وجود ندارد که این گروه بتواند تعهدات مالی خود را بر اساس اسناد تأمین مالی مربوط و سایر قراردادها انجام دهد.


سهام های گروه خدمات ملکی اورگراند که معاملات خود را از روز پنجشنبه از سر گرفت ، ۶.۴۵ درصد سقوط کرد ، در حالی که سهام های هاپسون بیش از ۵ درصد جهش کرد. شاخص هنگ سنگ  ۲.۰۶ درصد افزایش یافت. شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ ۰.۳۵ درصد کاهش یافت. سهام های چین نوسان داشت و کامپوزیت شانگهای ۰.۴۶ درصد افزایش یافت و شنژن اندکی کاهش یافت. در ژاپن، نیک کی ۲۲۵، ۱.۰۵ درصد و شاخص تاپیکس ۰.۷۶ درصد افت کردند. کاسپای کره جنوبی کمی بالاتر رفت. ازسهام های استرالیا، ارزش اس اند پی/ای اس اکس ۲۰۰، با افزایش ۰.۲۲ درصدی بیشتر شد. ام اس سی آی، جامع ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ۰.۰۷ درصد افزایش یافت.



  • وال استریت سبزپوش ماند


در وال استریت، داوجونز پس از صعود به بالاترین حد خود در اوایل این فصل، یک شبه با ۱۵۲.۰۳ واحد به ۳۵.۶۰۹.۳۴ واحد رسید. شاخص اس اند پی ۵۰۰، با ۰.۳۷ درصد افزایش به ۴۵۳۶.۱۹ رسید و کامپوزیت نزداک با کاهش جزئی به ۱۵۱۲۱.۶۸ رسید.



  • ارزش دلار کاهش یافت


شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، در ۹۳.۴۹۹ بود که  از سطوح بالاتر اوایل این هفته، پایین تراست. ین ژاپن پس از تقویت در برابر دلار، دیروز با ۱۱۴.۰۷ در هر دلار معامله شد. دلار استرالیا در ۰.۷۵۱۹ دلار تغییر کرد و پس از صعود اوایل این هفته، به صعود خود ادامه داد.



  • افزایش قیمت جهانی طلا ادامه دارد


روز پنجشنبه قیمت طلا افزایش یافت و با کاهش قیمت دلار، قیمت این فلز را برای خریداران سایر ارزها ارزان تر کرد. طلای خالص تا ساعت ۵:۱۶ صبح به وقت تهران با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۷۸۴.۹۶ دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلا در ایالات متحده کمی تغییر کرد و به ۱۷۸۴.۶۰ دلار رسید. هر اونس نقره خالص ۰.۳درصد افزایش یافت و به ۲۴.۳۳ دلار رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۰۵۱.۱۲ دلار و پالادیوم با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۰۶۶.۵۳ دلار رسید. نورنیکل روسیه، بزرگترین تولید کننده پالادیوم در جهان، گفت که تولید پالادیوم در سه ماهه سوم ۹ درصد افزایش یافته و به ۵۹۸ هزاراونس تروا رسیده، در حالی که تولید پلاتین با ۸ درصد افزایش به ۱۴۵ هزار اونس تروا رسیده است.



  • بازار ارزهای رمزنگاری شده نوسان یافت


پس از اینکه بیت کوین از سطح اخیر ۶۶.۹۰۰ دلار عبور کرد و به بالاترین حد در تاریخ خود رسید، سرمایه گذاران تحولات بیت کوین را کماکان دنبال می کنند. به نقل از کوین متریکس،این ارز مقداری از این سود را جبران کرد و آخرین بار تا ساعت ۸:۴۲ صبح پنجشنبه به وقت تهران در ۶۵۰۲۲.۹۳ دلار معامله شد. در ساعت ۱۱:۴۰ صبح به وقت تهران بیت کوین با کاهش ۱.۷۶درصدی در ۶۵۲۶۰.۶۰دلار و اتریوم با افزایش ۱.۵۶ درصدی در۴۱۷۲.۵۰ دلار معامله شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر