29 مهر 1400 - 13:27

موافقت بانک مرکزی با ارتقای موسسه اعتباری ملل به بانک

بانک مرکزی طی نامه ای موافقت خود را با ارتقاء موسسه اعتباری ملل به بانک ملل، منوط به تعهد هیئت مدیره موسسه در خصوص اقدامات اعلام شده ظرف مدت شش ماه را اعلام کرد.
کد خبر : ۱۲۷۷۴۶
موسسه ملل

به گزارش ایبِنا، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی نامه شماره ۰۰/۲۱۴۵۸۲ مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۸ موافقت خود را با ارتقاء موسسه اعتباری ملل به بانک ملل، منوط به تعهد هیئت مدیره موسسه در خصوص اقدامات اعلام شده ظرف مدت شش ماه را اعلام کرد.


طبق اعلام بانک مرکزی، موسسه ملل در مدت ۶ ماه باید سرمایه خود را به میزان ۱۰۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی افزایش دهد و از محل آورده سپرده‌گذاران سرمایه خود را به میزان ۲ هزار میلیارد تومان برساند و نسبت کفایت سرمایه را بهبود ببخشد. با انجام این شروط موسسه اعتباری ملل رسما به بانک ملل تبدیل خواهد شد.


مؤسسه اعتباری ملل در سال ۱۳۶۶ با نام صندوق قرض الحسنه عسکریه و در شب ولادت با سعادت امام حسن عسکری (ع) فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۷۳ با شکل گرفتن وزارت تعاون به عنوان اولین تعاونی اعتبار آزاد در سطح کشور مجوز فعالیت خود را از وزارت تعاون اخذ نمود و پس از آن حوزه عملیات خود را به سراسر کشور گسترش داد و همزمان پیگیری های لازم را جهت اخذ مجوز فعالیت تحت عنوان مؤسسه مالی و اعتباری عسکریه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.


در سال ۱۳۸۵ توافق نامه ای بین هیأت مدیره مؤسسه و بانک مرکزی برای تبدیل تعاونی اعتبار عسکریه به مؤسسه مالی و اعتباری امضاء شد که در نهایت این توافق نامه منجر به صدور موافقت اصولی بانک مرکزی گردید و سپس مؤسسه با فراهم آوردن اسناد و مدارک مورد نیاز و اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار در ابتدای سال ۱۳۹۰ جهت تأمین سرمایه مورد نیاز و تبدیل شدن به سهامی عام، اقدام به پذیره نویسی سهام نمود که پس از اتمام مراحل پذیره نویسی، و بررسی و تائید بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار در مورخه ۱۳۹۰/۰۴/۱۲ نزد اداره کل ثبت شرکت ها به عنوان مؤسسه مالی و اعتباری سهامی عام به شماره ۳۶۰۷۴۷ ثبت و تغییرات آن در روزنامه رسمی درج گردید و پس از آن نام مؤسسه با شماره ۱۰۸۴۰ نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رسید و سهام مؤسسه نیز در شرکت فرا بورس ایران مورد معامله قرار گرفته و در حال حاضر نیز معاملات آن در حال انجام می باشد.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر