وزیر نفت و گاز طبیعی هند:

اقتصاد هند تا سال ۲۰۳۰ به اقتصاد ۱۰ تریلیون دلاری تبدیل می‌شود

وزیر نفت و گاز طبیعی هند گفت: ما از اقتصاد ۲.۷-۲.۸ تریلیون دلاری امروزی در مسیر تبدیل شدن به اقتصاد ۵ تریلیون دلاری تا سال ۲۰۲۵-۲۰۲۴ و اقتصاد ۱۰ تریلیون دلاری تا سال ۲۰۳۰ هستیم.
کد خبر : ۱۲۷۷۶۶
اقتصاد هند

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، وزیر نفت و گاز طبیعی هند گفت: در حالی که این بیماری همه گیر منجر به احیای بخش بهداشت هند و افزایش صادرات شده، رشد اقتصادی در این کشور در حال شتاب گرفتن است. سایر عوامل رشد عبارتند از: افزایش فعالیت اقتصادی، افزایش شاخص تولید جهانی توسط این کشور، دستیابی به اهداف انرژی های تجدیدپذیر، بالاترین ذخایر ارز خارجی و ابتکارهای تحول آفرین. وی در حالی که در هشتمین مجمع ملی هند (PAFI) از طریق ویدئو کنفرانس صحبت می کرد، گفت: مطمئن هستم که ما از اقتصاد ۲.۷-۲.۸ تریلیون دلاری امروزی در مسیر تبدیل شدن به اقتصاد ۵ تریلیون دلاری تا سال ۲۰۲۵-۲۰۲۴ و اقتصاد ۱۰ تریلیون دلاری تا سال ۲۰۳۰ هستیم.


به گفته این وزیر، بازار سهام هند نسبت به پایین ترین سطح در ماه مارس ۲۰۲۰، ۲۵۰ درصد افزایش داشته و به مرز ۶۲ هزار رسیده، که این خود دستاورد بزرگی بود. وی خاطرنشان کرد: مصرف بنزین در کشور نسبت به قبل از کووید ۱۶ درصد و مصرف گازوئیل ۱۰ تا ۱۲ درصد بیشتر است. قیمت بالای انرژی، بهبود اقتصاد جهانی را تضعیف می‌کند و افزود که این قیمت‌ها به منافع کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه آسیب می‌زند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر