تورم آمریکا بزرگ‌ترین تهدید برای بازارها و جامعه

پل تودور جونز، میلیاردر آمریکایی گفت: تورم ایالات متحده آمریکا می‌تواند بدتر از تصور، بزرگ‌ترین تهدید برای بازارها و جامعه باشد.
کد خبر : ۱۲۷۷۷۶
پرچم آمریکا

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، میلیاردر پل تودور جونز، مدیر صندوق سرمایه گذاری تودودر معتقد است تورم موجود باقی مانده و تهدید بزرگی برای بازارها و اقتصاد ایالات متحده است. وی گفت: من فکر می‌کنم مسئله اول سرمایه گذاران وال استریت، تورم است و برای من کاملاً واضح است که تورم گذرا نیست. این احتمالاً بزرگترین تهدید برای بازارهای مالی و جامعه است.


جونز گفت که میلیاردها دلار محرک مالی و پولی، محرک بیشتر تورم است. برای نجات این اقتصاد از همه گیری کووید -۱۹، فدرال رزرو بیش از ۴ تریلیون دلار به ترازنامه خود از طریق برنامه کاهش کمی اضافه کرده، در حالی که دولت ایالات متحده بیش از ۵ تریلیون دلار محرک مالی داشته است. وی گفت: فشار قیمت ها در ماه های آینده همچنان افزایش می‌یابد. تورم در ماه سپتامبر به دلیل مشکلات زنجیره تامین و تقاضای فوق العاده شدید به بالاترین سطح ۳۰ سال اخیر رسید. شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی، که معیار ترجیحی فدرال رزرو است، در ماه آگوست۰.۳ درصد افزایش و نسبت به سال قبل ۳.۶ درصد افزایش یافته است.


موسس و سرپرست سرمایه گذاری شرکت سرمایه‌گذاری تودور گفت زمان آن رسیده است که حصارهای تورمی شامل کالاها و اوراق بهادار تحت حفاظت خزانه داری دو برابر شود و سرمایه گذاران باید از درآمد ثابت در این محیط تورمی اجتناب کنند. جونز در مورد اوضاع سهام با وجود تورم موجود گفت اگر فدرال رزرو برای رفع تورم حرکت کند، می تواند حقوق صاحبان سهام را چند برابر کند. ارزش سهام در شرایط تورم، بسیار بهتر از درآمد ثابت است. اس اند پی ۵۰۰ در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۰ درصد افزایش یافته و کمتر از ۱ درصد از بالاترین سطح خود در اوایل سپتامبر بوده است. جونز پس از پیش بینی و سودآوری از سقوط بازار سهام ۱۹۸۷ مشهور شد. او همچنین رئیس Just Capital است که شرکت های عمومی ایالات متحده را بر اساس معیارهای اجتماعی و محیطی رتبه بندی می کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر