بازارهای مالی ۳ آبان ماه در یک نگاه

آخرین قیمت نفت، ارز، قیمت طلا، بازار سهام آسیا و اقیانوسیه و ارزهای رمزنگاری شده در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۷۸۱۴
بازار مالی

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از افزایش قیمت نفت و افزایش ارزش سهام ها در بازار آسیا، ثبات قیمت جهانی طلا و افزایش قیمت ها در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • قیمت نفت افزایش یافت


قیمت نفت در معاملات آسیا بالاتر بود و معاملات آتی نفت خام برنت با ۰.۸۵ درصد افزایش به ۸۶.۲۶ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام آمریکا با ۱ درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید. سهام های شرکت های نفتی جهش کردند، سهام انرژی بیچ در استرالیا ۵.۰۷ درصد رشد کرد در حالی که اینپکس ژاپن ۲.۳۱ درصد رشد کرد. سهام پتروچاینا در بورس هنگ کنگ نیز ۲.۰۵ درصد افزایش یافت.



  • بازار ارز


شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، در ۹۳.۴۹۶ واحد قرار گرفت. ین ژاپن پس از تقویت در اواخر هفته گذشته، با ۱۱۳.۵۹ در هر دلار معامله شد. دلار استرالیا در ۰.۷۴۸۵ دلار تغییر کرد که از سطوح هفته گذشته، کاهش یافت.



  • قیمت طلای جهانی ثابت ماند


روز دوشنبه قیمت طلا پس از کاهش رشد قبلی به دلیل اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر اینکه تورم ممکن است در سال آینده کاهش یابد و این بانک مرکزی در راستای کاهش محرک های خود قرار دارد، ثابت ماند. طلا تا ساعت ۰۵:۱۸  صبح به وقت تهران تغییر چندانی نداشت و به ۱۷۹۲.۹۵ دلار در هر اونس رسید. قیمت طلا در معاملات آتی آمریکا ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۷۹۳.۷۰ دلار رسید. روز جمعه قیمت این فلز گرانبها به بالاترین حد خود از اوایل ماه سپتامبر رسیده بود، پیش از اینکه اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مورد کاهش قیمت، سود حاصله را کاهش داد. پاول گفت با توجه به اینکه اشتغال هنوز پایین است، زمان آن نرسیده که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد.  اگرچه کاهش محرک ها و افزایش نرخ بهره باعث افزایش سود اوراق قرضه دولتی می شود که به هزینه بالاتر برای نگهداری شمش می انجامد.


روز یکشنبه جانت یلن وزیر خزانه داری گفت که ایالات متحده کنترل تورم را از دست نمی دهد و ممکن است تورم تا نیمه دوم سال آینده به حالت عادی بازگردد. با تشدید فشار روی قیمت طلا، دلار پس از بیشترین کاهش هفتگی خود در بیش از یک ماه گذشته، ثابت ماند. دلار قوی‌تر باعث می‌شود که شمش برای خریداران سایر ارزها جذابیت کمتری داشته باشد. داده‌های کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده که در روز جمعه منتشر شد، نشان داد که معامله گران موقعیت‌های خرید طلا را در هفته منتهی به ۱۹ اکتبر کاهش دادند. در حال حاضر فعالان بازار به نشست بانک ژاپن و بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز پنجشنبه چشم دوخته اند. انتظار نمی رود که هیچ یک از این دو بانک مرکزی تغییری در سیاست خود ایجاد کنند، اما شاخص های بازار نشان دهنده تورم بالاتر از دستورالعمل بانک مرکزی اروپا هستند. نقره با قیمت ۲۴.۳۱ دلار در هر اونس ثابت بود. هر اونس پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۰۴۱.۲۶ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۰۳۵.۷۷ دلار رسید.



  • بازار سهام آسیا نوسان داشت


با واکنش سرمایه گذاران به انتشار درآمد HSBC، سهام های آسیا و اقیانوسیه در معاملات روز دوشنبه نوسان داشت. شاخص هانگ سنگ درهنگ کنگ حدود ۰.۱ درصد افزایش یافت. سهام های HSBC در فهرست هنگ کنگ ۰.۵۴ درصد افزایش یافت و روز دوشنبه این بانک سود پیش از مالیات را در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ گزارش کرد که بهترین وضعیت مورد انتظار را داشت. به گزارش رویترز، پس از اینکه شرکت  چینی اورگراند روز یکشنبه اعلام کرد که کار روی بیش از ۱۰ پروژه را از سر گرفته، سهام این شرکت توسعه دهنده حدود ۴ درصد افزایش یافت. سهام های چین نیز بالاتر بود و کامپوزیت شانگهای ۰.۳۸ درصد رشد کرد در حالی که شنژن ۰.۳۷۷ درصد رشد داشت. نیک کی ۲۲۵ ژاپن ۰.۸۲ درصد سقوط کرد در حالی که شاخص تاپیکس ۰.۲۵ درصد سقوط کرد. کاسپای کره جنوبی ۰.۴۳ درصد افزایش یافت. در استرالیا سهام اس اند پی/ای اس اکس۲۰۰، افزایش ۰.۳۵ درصدی داشت.


ام اس سی آی، جامع ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ۰.۰۹ درصد افزایش یافت. پس از هشدار رسمی مبنی بر شیوع بیشتر کرونا در چین، وضعیت کووید -۱۹ می تواند بر سرمایه گذاران تأثیر بگذارد. غول های فناوری ایالات متحده شامل اپل، مایکروسافت و آلفابت قرار است درآمد خود را در این هفته اعلام کنند.



  • بازار ارزهای رمزنگاری شده سبزپوش ماند.


در ساعت ۹:۲۷ صبح به وقت تهران قیمت بیت کوین با افزایش ۲.۲۹  درصدی در ۶۱۸۴۱.۴۸ دلار معامله شد و اتریوم با ۲.۴۳  درصد افزایش در ۴۱۲۴.۷۲ دلار قرار گرفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها