03 آبان 1400 - 13:16

رشد ۹۱ درصدی سپرده‌های موثر روستایی پست‌بانک ایران

مدیرعامل پست بانک گفت: سپرده‌های موثر روستایی پست‌بانک‌ در پایان نیمه اول سال جاری به رقم ۲۲۲ هزار میلیارد رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۱ درصد رشد داشته است.
کد خبر : ۱۲۷۸۲۷
بهزاد شیری

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران ، بهزاد شیری اظهار داشت: با توجه به حضور گسترده پست بانک ایران در روستاها از طریق  بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ باجه خدمات بانکی روستایی در سراسر کشور ، تا پایان مدت ذکر شده ۱۰/۵ میلیون انواع حساب قرض الحسنه جاری ، قرض الحسنه پس انداز ، سرمایه گذاری کوتاه مدت و سرمایه گذاری بلند مدت در مناطق مذکور برای روستائیان افتتاح شده که این تعداد نسبت به شش ماهه سال ۱۳۹۹ از ۱۱ درصد رشد برخوردار بوده است.


شیری افزود: سرانه سپرده های روستایی نیز در مدت یاد شده نسبت به دوره قبل ، ۸۳ درصد رشد را نشان می دهد که بیانگر تمایل بیش از پیش مردم به سپرده گذاری و تعمیق خدمات مالی از طریق پست بانک ایران است.


مدیر عامل پست بانک ایران تصریح کرد : در حالیکه تا سال ۱۳۹۷ در مجموع مبلغ ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار در روستا ها پرداخت شده بود ، این مبلغ تا پایان شهریور ماه  امسال به  ۲۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافت که این میزان تسهیلات زمینه ایجاد اشتغال برای ۴۳ هزار نفر را فراهم کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر