به دلیل ریسک‌های کرونا؛

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصادی آسیا را کاهش داد

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصادی ۲۰۲۱ آسیا را ۱.۱ درصد نسبت به پیش‌بینی ماه آوریل کاهش داد و به ۶.۵ درصد رساند.
کد خبر : ۱۲۷۸۲۹
صندوق بین المللی پول

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصادی ۲۰۲۱ آسیا را ۱.۱ درصد نسبت به پیش‌بینی ماه آوریل کاهش داد و به ۶.۵ درصد رساند.


آی‌ام‌اف در بیانیه خود اعلام کرد: ریسک‌هایی که موجب این کاهش رشد شده‌اند دینامیک مبهم پاندمی کرونا، نامشخص بودن میزان کارایی واکسن در برابر گونه‌های جدید ویروس، اختلالات زنجیره تأمین و احتمال تأثیرات جانبی نرمال‌سازی پولی اقتصاد آمریکا بر بازارهای مالی جهان، می‌باشند.


در ادامه این بیانیه آمده است: با این حال منطقه آسیا اقیانوسیه سریع‌ترین رشد را در جهان خواهد داشت و اقتصاد چین ۸ درصد در سال ۲۰۲۱ و ۵.۶ درصد در سال ۲۰۲۲ رشد خواهد کرد.


اما آی‌ام‌اف اعلام کرد با توجه به اینکه مصرف بخش خصوصی همچنان ضعیف است و شیوع پاندمی کرونا در برخی مناطق تکرار می‌شود و بانک‌های مرکزی تسهیلات حمایتی خود را به شکل قابل‌توجهی کاهش می‌دهند، ریکاوری در همه نقاط این منطقه متوازن نیست.


صندوق بین‌المللی پول همچنین پیش‌بینی کرد اقتصاد هند به دنبال افت شدید سال گذشته امسال ۹.۵ درصد رشد کند.


رشد اقتصادی ژاپن هم به علت عملکرد ضعیف در سه ماهه دوم و بسط دادن وضعیت اضطراری ملی به علت موج جدید کرونا، به ۲.۴ درصد کاهش داده شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها