افزایش ۷۴ درصدی سود قبل از مالیات HSBC

با بهبود اقتصاد از بحران کووید، سود قبل از مالیات بانک HSBC در سه ماهه سوم به میزان ۷۴ درصد افزایش یافت.
کد خبر : ۱۲۷۸۳۵
HSBC

به گزارش ایبِنا به نقل از گاردین، بانک HSBC برنامه بازخرید سهام تا سقف ۲ میلیارد دلار را اعلام کرد در حالی که نتایج برخلاف پیش بینی های موجود است. در حالی که  بهبود شرایط اقتصادی به این بانک این امکان را داد تا صدها میلیون پوند را که در ابتدا برای جهش احتمالی وام در طول همه گیری کنار گذاشته شده بود، آزاد کند، سود HSBC در سه ماهه سوم ۷۴ درصد افزایش یافت. این بانک مستقر در لندن گفت سود قبل از مالیات در سه ماه منتهی به ۳۰ سپتامبر به ۵.۴ میلیارد دلار (۳.۹ میلیارد پوند) افزایش یافته که نسبت به ۳.۱ میلیارد دلار سال گذشته افزایش داشته که برخلاف پیش بینی ها برای سود ۳.۸ میلیارد دلاری برای این سه ماهه بود.


HSBC ثبات اقتصادی را برای کمک به افزایش سود خود اعلام کرد، در حالی که بهبود شرایط به مشتریان اجازه داد بدهی های خود را به موقع بازپرداخت کنند. این بدان معناست که HSBC می‌تواند حدود ۷۰۰ میلیون دلار از پول نقدی که در طول همه‌گیری جمع‌آوری کرده برای کمک به کاهش ضربه افزایش احتمالی بدهی‌ها آزاد کند. HSBC تقریباً ۷۸۵ میلیون دلار هزینه از دست دادن وام را در مدت مشابه سال گذشته، جبران کرد. تحلیل گران انتظار داشتند که در سه ماهه سوم ۲۳۶ میلیون دلار افزایش یابد. نتایج بهتر از حد انتظار بود و باعث شد بانک HSBC برنامه بازخرید سهام را اعلام کند که منجر به توزیع تا ۲ میلیارد دلار بین سرمایه گذاران خواهد شد.


نوئل کوین، مدیر اجرایی بانک، گفت: با رشد بالای سود که با انتشار اعتبار اضافی حمایت می‌شد در سه ماهه سوم عملکرد خوبی داشتیم و افزود که استراتژی این بانک در مسیر خود باقی می‌ماند. در حالی که رئیس بانک گفت که این بانک هنوز در مورد خطرات احتمالی محتاط است. اگرچه بانک به دلیل افزایش تورم و سرمایه‌گذاری در طول سال مالی انتظار هزینه‌های بالاتری را دارد، HSBC گفت که افزایش احتمالی نرخ‌های بهره که به افزایش درآمد کمک می‌کند به جبران برخی از اثرات می انجامد. انتظارات مبنی بر این است که بانک انگلستان می تواند برای مقابله با تورم در اوایل ماه آینده نرخ ها را افزایش دهد. عملکرد قوی این بانک چند روز پس از آن صورت گرفت که رقیبش Barclays فاش کرد که سود سه ماهه سوم خود را به واسطه وام های زیاد و افزایش فعالیت های سرمایه گذاری بانکی تقریباً دو برابر کرده و به ۲ میلیارد پوند رسانده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها