خلاصه وضعیت بازارهای مالی جهان در ۴ آبان ماه

آخرین قیمت نفت، ارز، قیمت طلا، بازار سهام آسیا و اقیانوسیه و وال استریت و ارزهای رمزنگاری شده در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۷۸۴۹
بازار مالی

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از افزایش قیمت نفت و افزایش ارزش سهام ها در بازار آسیا و وال استریت، افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا و نوسان قیمت ها در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • قیمت نفت افزایش یافت


قیمت نفت در معاملات آسیا بالاتر رفت و معاملات آتی نفت خام برنت با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۸۶.۱۴ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام آمریکا با افزایش نسبی در ۸۳.۸۳ دلاربه ازای هر بشکه معامله شد.



  • بازار سهام آسیا سبزپوش شد


در معاملات روز سه شنبه ارزش سهام ها در بازارآسیا و اقیانوسیه پس از افزایش شاخص های اصلی در وال استریت، افزایش یافت. سهام های ژاپن رشد داشتند: نیک کی ۲۲۵،۱.۸۵  درصد جهش کرد در حالی که شاخص تاپیکس۱.۲ درصد رشد کرد. کاسپای کره جنوبی ۰.۶۳ درصد رشد کرد. روز سه شنبه داده ها نشان داد که تولید ناخالص داخلی کره جنوبی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ نسبت به سه ماهه قبل ۰.۳ درصد رشد داشته که کمتر از میانگین رشد ۰.۶ درصدی در نظرسنجی رویترز بود. سهام های چین افزایش داشت: کامپوزیت شانگهای حدود ۰.۱ درصد در حالی که شنژن ۰.۲۷۶ درصد رشد کرد. شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ ۰.۳۹ درصد کاهش یافت. در استرالیا، اس اند پی/ای اس اکس۲۰۰ اندکی افزایش یافت. ام اس سی آی جامع ترین سهام آسیا ۰.۱۷ درصد افزایش یافت.


سهام های املاک و مستغلات در هنگ کنگ در معاملات روز سه شنبه در بحبوحه ترس از اینکه پکن می تواند از صاحبان املاک مالیات بگیرد، کاهش یافت. سهام های اورگراند ۵.۹۹  درصد سقوط کرد در حالی که سایر سهام ها نیزکاهش داشتند. این زیان‌ها پس از آن اتفاق افتاد که مقام ارشد اجرایی چین در آخر هفته مجاز به آزمایش مالیات بر دارایی به مدت پنج سال در مناطق نامشخص شد.


پس از اینکه شرکت کرایه خودروی هرتز اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۲۲، ۱۰۰ هزار خودرو به تسلا سفارش می دهد، سهام های سازندگان باتری خودروهای الکتریکی در آسیا و اقیانوسیه در معاملات صبح روز سه شنبه افزایش یافت. در ژاپن، سهام پاناسونیک ۵.۴ درصد جهش کرد. ال‌جی کره جنوبی، صاحب شرکت سازنده باتری‌های الکتریکی LG Energy Solution، ۱.۲۲ درصد سود کسب کرد. سهام خودروهای برقی در هنگ کنگ نیز جهش کرد.



  • وال استریت سبزپوش شد


روز دوشنبه در وال استریت داوجونز و اس اند پی ۵۰۰ به بالاترین حد خود رسیدند. داو با ۶۴.۱۳ واحد افزایش به ۳۵۷۴۱.۱۵ واحد رسید در حالی که اس اند پی ۵۰۰، با ۰.۴۷ درصد رشد به ۴۵۶۶.۴۸ واحد رسید. کامپوزیت نزداک نیز با ۰.۹ درصد رشد به ۱۵۲۲۶.۷۱ واحد رسید.



  • در بازار ارزها ارزش دلار افزایش یافت


روز سه‌شنبه دلار ۰.۱ درصد افزایش یافت. دلار قوی تر، طلا را برای خریداران سایرارزها، گران تر می کند. شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، پس از جهش اخیر در ۹۳.۸۹۲ قرار گرفت. ین ژاپن با ۱۱۳.۸۷ در هر دلار معامله شد که همچنان قوی تر از سطوح هفته گذشته در برابر دلار آمریکا بود. دلار استرالیا به ۰.۷۵۱۱ دلار رسید.



  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت


روز سه شنبه با توجه به برگزاری جلسات کلیدی بانک مرکزی در این هفته، با افزایش ارزش دلار، قیمت طلا کاهش یافت. طلای اسپات تا ساعت ۰۴:۴۶ صبح به وقت تهران با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۸۰۵.۹۶ دلاردر هر اونس رسید. معاملات آتی طلای آمریکا در ۱۸۰۶.۶۰ دلار ثابت بود. روز دوشنبه، این فلز تقریباً ۱ درصد افزایش قیمت داشت و به بالاترین سطح ۱۸۰۹.۶۶ دلار رسید که تنها حدود ۴ دلار کمتر از اوج یک ماهه گذشته بود.  سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده نیز اندکی بالاتر رفت و به ۱.۶۴۳۱ درصد رسید. فعالان بازار به جلسات روز پنجشنبه بانک ژاپن و بانک مرکزی اروپا (ECB) چشم دوخته اند. احتمالاً هیچ کدام از این بانک‌های مرکزی تغییری در سیاست‌های خود اعلام نمی‌کنند، اگرچه ممکن است بانک مرکزی اروپا به شناسایی تأثیر فشارهای تورمی بر سیاست‌ها بپردازد. فدرال رزرو آمریکا و بانک انگلستان نیز قرار است هفته آینده با یکدیگر جلسه ای داشته باشند. تعیین کننده نرخ بهره بانک انگلستان گفت که به زمان بیشتری نیاز دارد تا بررسی کند که چگونه پایان طرح دولت برای مرخصی بر بازار کار تأثیر می گذارد و او هیچ فوریتی برای افزایش نرخ ها نمی بیند.


این فلز محافظ تورم، با کاهش محرک ها و افزایش نرخ بهره باعث افزایش سود اوراق قرضه دولتی می شود. هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۴.۵۳ دلار رسید. پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۰۵۶.۳۵ دلار و پالادیوم ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۲۰۵۵.۱۶ دلار رسید.



  • بازار ارزهای رمزنگاری شده نوسان داشت


در معاملات سه شنبه صبح ساعت ۱۰.۳۴ به وقت تهران قیمت بیت کوین با کاهش ۰.۷۳ درصدی در ۶۲۳۵۰ دلار و اتریوم با افزایش ۰.۰۹ درصدی در ۴۱۹۰ دلار قرار گرفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر