ابرتورم در ایالات متحده و سرتاسر جهان

جک دورسی، مدیرعامل توییتر و اسکوئر می‌گوید به زودی در ایالات متحده و جهان ابرتورم اتفاق خواهد افتاد.
کد خبر : ۱۲۷۸۵۹
ابرتورم

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر، به تشدید تورم در ایالات متحده اشاره کرد و گفت که اوضاع به طور قابل توجهی بدتر خواهد شد. دورسی در توییتی نوشت: ابرتورم همه چیز را تغییر خواهد داد و این اتفاق می افتد. این توییت در حالی است که تورم قیمت مصرف کننده در ایالات متحده به بالاترین حد خود در ۳۰ سال اخیر رسیده  و ممکن است این مشکل بدتر از آن چیزی باشد که سیاست گذاران پیش بینی کرده اند باشد.


جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اذعان کرد که احتمالا فشارهای تورمی، بیشتر از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت دوام خواهند داشت و اشاره کرد که ممکن است تا سال آینده ادامه یابد. رئیس بانک مرکزی اضافه کرد که انتظار دارد فدرال رزرو به زودی اقدامات فوق العاده ای برای کمک به اقتصاد ارائه کرده و باعث تحریک تورم شده است، عقب نشینی کند.


دورسی علاوه بر نظارت بر پلتفرم رسانه اجتماعی که روزانه ۲۰۶ میلیون کاربر فعال دارد، یک مدافع قوی بیت کوین است. او گفته که اسکوئر، پلتفرم پردازش کارت‌های نقدی و اعتباری شرکت دورسی، در پی استخراج ارز دیجیتال است. اسکوئر هم دارای تعدادی بیت کوین است و تجارت آن را تسهیل می کند. در پاسخ به نظرات کاربران، دورسی اضافه کرد که پیش بینی می کند که مشکل تورم در سراسر جهان تشدید می شود. او در توییتی نوشت: این به زودی در ایالات متحده و به همین ترتیب در جهان اتفاق خواهد افتاد. دورسی در حال حاضر مدیرعامل توییتر و اسکوئر است. ممکن است برای برخی تعجب‌آور باشد که دورسی از کلمه ابر تورم استفاده می‌کند، در شرایطی که قیمت‌ها به سرعت در حال افزایش است و می‌تواند ارزها را از بین برده و کل اقتصادها را به هم بزند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر