بازارهای مالی۵ آبان ماه در یک نگاه

آخرین قیمت نفت، ارز، قیمت طلا، بازار سهام آسیا و اقیانوسیه و وال استریت و ارزهای رمزنگاری شده در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۷۸۷۱
بازار مالی

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از کاهش قیمت نفت و افت ارزش سهام ها در بازار آسیا و افزایش ارزش سهام های وال استریت، ثبات روند روبه رشد ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا و نوسان قیمت ها در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • قیمت نفت کاهش یافت


قیمت نفت در معاملات آسیا پایین‌تر رفت و معاملات آتی نفت خام برنت با ۰.۵۳ درصد کاهش به ۸۵.۹۴ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام آمریکا با ۰.۷۲ درصد کاهش به ۸۴.۰۴ دلار در هر بشکه رسید.



  • بازار سهام آسیا قرمزپوش شد


ارزش سهام های آسیا واقیانوسیه در معاملات چهارشنبه افت کرد و سهام های فناوری چین در هنگ کنگ زیان زیادی داشتند. سهام تن سنت ۳.۱۵ درصد کاهش یافت در حالی که علی بابا۳.۰۷ درصد ومیتوان۴.۱ درصد سقوط کردند. شاخص فناوری هنگ سنگ ۳.۳۲درصد کاهش یافت. شاخص جامع تر هنگ سنگ در هنگ کنگ منجر به زیان در بازارهای اصلی منطقه شد و ۱.۵۲ درصد کاهش یافت.  سهام های چین نیز با کاهش ۰.۹۲ درصدی کامپوزیت شانگهای و افت ۱.۱۳ درصدی شنژن کاهش یافتند. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اداره ملی آمار چین، سود صنعتی در چین در ماه سپتامبر ۱۶.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.


 در ژاپن، نیکی ۲۲۵، ۰.۵۵ درصد کاهش یافت در حالی که شاخص  تاپیکس ۰.۵۴ درصد سقوط کرد. کاسپای کره جنوبی نیز ۰.۹۲ درصد کاهش یافت. سهام های استرالیا تغییر چندانی نداشت و اس اند پی/ای اس اکس۲۰۰  در بالای خط ثابت قرار داشت. داده های اداره آمار این کشور در روز چهارشنبه نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده استرالیا در سه ماهه منتهی به سپتامبر ۲۰۲۱، ۰.۸ درصد افزایش یافت. قرائت تورم سه ماهه مصرف کننده مطابق با انتظارات نظرسنجی رویترز بود. دلار استرالیا پس از انتشار داده ها، تا ۰.۷۵۱۹ دلار افزایش یافت. ام اس سی آی، جامع ترین شاخص سهام آسیا واقیانوسیه ۰.۷۸ درصد سقوط کرد.



  • وال استریت سبزپوش بود


شاخص صنعتی داوجونز با افزایش ۱۵.۷۳ واحدی در رکورد جدید ۳۵۷۵۶.۸۸ بسته شد در حالی که اس اند پی۵۰۰  با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۴۵۷۴.۷۹ رسید. کامپوزیت نزداک تا حدود ۱۵۲۳۵.۷۲ افزایش یافت.



  •  ارزش دلار در بازار ارز روند صعودی خود را حفظ کرد                                                                                                                                                                                                                                                                                                          
    شاخص دلار دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، در پی افزایش اخیر در ۹۳.۹۰۶ قرار گرفت. ین ژاپن با قیمت ۱۱۳.۹۶ در هر دلار معامله شد که قوی تر از سطح قبلی در برابر دلار آمریکا بود.


  • قیمت طلای جهانی کاهش یافت


روز چهارشنبه قیمت طلا کاهش یافت و از مرز ۱۸۰۰ دلار عقب‌نشینی کرد، دلار آمریکا و سود اوراق قرضه بیشتر جذابیت طلا را در آستانه نشست‌های کلیدی بانک مرکزی کاهش داد. طلا تا ساعت ۰۵:۲۷ به وقت تهران با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۷۸۸.۶۶ دلار رسید. معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۷۹۰.۶۰ دلار رسید. این فلز گرانبها در اواخر هفته گذشته به بالاترین قیمت یک ماهه خود رسید، اما ۱.۲ درصد از این سطح عقب نشینی کرد. سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده افزایش یافت و هزینه نگهداری طلا را افزایش داد.


دلار هم نزدیک به بالاترین سطح یک هفته‌ای خود ثابت ماند و باعث شد طلا برای خریداران سایر ارزها جذابیت کمتری داشته باشد. فعالان بازار اکنون منتظر جلسه روز پنجشنبه بانک ژاپن (BOJ) و بانک مرکزی اروپا (ECB) هستند.قرار است بانک ژاپن برنامه محرک عظیم خود را حفظ کند و پیش‌بینی تورم امسال را کاهش دهد، به این معنی که قصد ندارد سیاست های خروج از بحران سایر بانک‌های مرکزی را دنبال کند. این فلز محافظ تورم، اگرچه با کاهش محرک ها و افزایش نرخ بهره باعث افزایش سود اوراق قرضه دولتی می شود که به هزینه بیشتر برای نگهداری شمش می انجامد. اطمینان مصرف کنندگان ایالات متحده به طور غیرمنتظره ای در ماه اکتبر افزایش یافت با اینکه نگرانی ها در مورد تورم بالا با چشم انداز بهتر بازار کار رفع شد که نشان می دهد رشد اقتصادی پس از سه ماهه سوم پرتلاطم در حال افزایش است. داده های اداره آمار هنگ کنگ نشان داد که واردات طلای خالص چین از طریق هنگ کنگ در ماه سپتامبر نزدیک به ۶۰ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح در پنج ماه گذشته رسید. دارایی های SPDR Gold Trust GLD، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز سه‌شنبه ۰.۲ درصد افزایش یافت و از ۹۷۸.۰۷ تن در روز دوشنبه به ۹۷۹.۸۱ تن رسید. هر اونس نقره با ۰.۸ درصد کاهش به ۲۳.۹۵ دلار رسید. پلاتین با ۰.۷ درصد کاهش به ۱۰۲۰.۶۱ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۰۰۵.۵۱ دلار رسید.



  • بازار ارزهای رمزنگاری شده نوسان داشت


در بازار ارزهای رمزنگاری شده در ساعت ۱۰:۳۲ صبح به وقت تهران، قیمت بیت کوین با کاهش ۲.۱۳ درصدی در ۶۰۷۵۶.۶۹ دلار قرار گرفت و اتریوم با افزایش ۰.۴۳ درصدی در ۴۲۳۶.۱۱ دلار معامله شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر