05 آبان 1400 - 11:39

بهره‌برداری از سامانه اطلاع ‌رسانی قیمت کالا و خدمات

نشست هم اندیشی و هماهنگی برای ایجاد دسترسی شهروندان به امکانات سامانه مردمی و مرجع رسمی اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات کشور از طریق نرم ‌افزارهای موبایلی برگزار می‌شود.
کد خبر : ۱۲۷۸۷۴
سامانه 124

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، این مرکز با همکاری سازمان حمایت مصرف ‌کنندگان و تولیدکنندگان، سامانه اطلاع ‌رسانی قیمت کالا و خدمات (به آدرس https://124.ir/) را به بهره ‌برداری رسانده است.


این سامانه از ۳ بخش قیمت‌های مصوب، قیمت‌ های خوداظهاری و ثبت و پیگیری شکایت تشکیل شده است. با استفاده از این سامانه شهروندان می ‌توانند در زمان خرید کالاها و خدمات، قیمت‌ های مصوب (درباره کالاهای مشمول قیمت‌ مصوب) و قیمت ‌های خوداظهاری‌ شده توسط تولیدکنندگان و واردکنندگان (درباره کالاهای مشمول ضوابط قیمت‌ گذاری) را مشاهده کرده و در صورت نیاز اقدام به ثبت شکایت و پیگیری آن کنند.


لازم به ذکر است قیمت ‌های مصوب شامل ۱۳۷ قلم کالایی و قیمت ۲۵۵ نوع مختلف خدمات توسط سازمان حمایت مصرف ‌کنندگان و تولیدکنندگان از این طریق اطلاع‌ رسانی می‌شود. علاوه بر این، تاکنون گروه‌ های کالایی شامل لاستیک (وارداتی و تولیدی)، لوازم خانگی (صوتی و تصویری، برقی، سرمایش و گرمایش و ...)، تلفن همراه و ماشین آلات کشاورزی ملزم به ثبت خوداظهاری قیمت در این سامانه شده ‌اند. در نظر است سایر گروه‌های کالایی به تدریج در فرآیند خوداظهاری قیمت کالا قرار گیرند. بر این اساس، قیمت نزدیک به ۵۰۰۰ محصول از ۲۸۴ برند مختلف گروه‌های کالایی مذکور به صورت خوداظهاری در سامانه اطلاع ‌رسانی قیمت کالا و خدمات توسط تولیدکنندگان و واردکنندگان درج شده است.


با توجه به برنامه وزارت متبوع جهت بهره‌ برداری از روش جمع‌ سپاری در امر نظارت و جلب مشارکت و نظارت مردمی، این مرکز با همکاری سازمان حمایت مصرف ‌کنندگان و تولیدکنندگان، در نظر دارد دسترسی نرم ‌افزارهای موبایلی مختلف به امکانات سامانه https://124.ir/ به ‌منظور تسهیل دسترسی شهروندان به امکان استعلام قیمت، ثبت و پیگیری شکایت فراهم کند.


در این راستا، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در روز شنبه هشتم آبان ماه، جلسه هم‌ اندیشی و هماهنگی با شرکت ها و مجموعه‌ های تخصصی موبایلی را برگزار می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر