گردش تجاری بین کشورهای اوراسیا ۳۱ درصد افزایش یافت

کمیسیون اقتصادی اوراسیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که گردش تجاری بین کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) با ۳۱.۳ درصد افزایش در هشت ماهه نخست سال ۲۰۲۱ به ۴۵ میلیارد دلار رسیده است.
کد خبر : ۱۲۷۸۸۱
اوراسیا

به گزارش ایبِنا به نقل از خبرگزاری تاس، کمیسیون اقتصادی اوراسیا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که گردش تجاری بین کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) با ۳۱.۳ درصد افزایش در هشت ماهه نخست سال ۲۰۲۱ به ۴۵ میلیارد دلار رسیده است.


در این بیانیه آمده است: تجارت متقابل در دوره ژانویه تا اوت ۲۰۲۱ به ۴۵ میلیارد دلار رسید که نسبت به ژانویه تا اوت ۲۰۲۰ ۳۱.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.


بر اساس این گزارش، رشد حجم صادرات در تجارت متقابل در تمام کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا در این دوره ثبت شد.


طبق این بیانیه، صادرات قزاقستان ۳۸ درصد، روسیه ۳۳.۹ درصد، ارمنستان ۳۰.۸ درصد، قرقیزستان ۲۹.۹ درصد، بلاروس ۲۲.۴ درصد، افزایش یافت.


اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا بیشتر شامل کشورهای شمال منطقه اوراسیا، در شرق اروپا می شوند. این اتحادیه در ۲۹ می ۲۰۱۴ توسط بلاروس، قزاقستان و روسیه امضا شد و از یکم ژانویه ۲۰۱۵ عملاً اجرا شد.


در تاریخ ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۸، علی‌اکبر ولایتی که به عنوان نمایندهٔ ایران با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرده بود از امضای توافق تجارت آزاد میان ایران و کشورهای عضو این اتحادیه که شامل ارمنستان، بلاروس، روسیه، قزاقستان، و قرقیزستان می شود، خبر داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر