پوتین هشدار داد؛

افزایش کسری بودجه و خطر تورم بالا در سراسر جهان

پوتین در سخنرانی ویدئویی در نشست سران گروه ۲۰ گفت: افزایش کسری بودجه در سراسر جهان خطر تورم بالای جهانی را به همراه دارد.
کد خبر : ۱۲۷۹۵۵
تورم

به‌ گزارش ایبِنا به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد که دولت روسیه توانسته مازاد بودجه در سال ۲۰۲۱ را تضمین و سیاست های پولی را تشدید کند. رئیس جمهور روسیه در سخنرانی ویدئویی در نشست سران گروه ۲۰ گفت: افزایش کسری بودجه در کشورهای سراسر جهان خطر تورم بالای جهانی را به همراه دارد. پوتین خاطرنشان کرد: برنامه های محرک بیش از حد منجر به بی ثباتی کلی و افزایش قیمت اموال و کالاها در برخی بازارها شامل بازار انرژی و مواد غذایی شده است و با توجه به اینکه کسری بودجه که اقتصادهای توسعه یافته با آن مواجه هستند، دلیل اصلی این فرآیندها است، افزود که تورم بالای جهانی در میان مدت ایجاد می شود.


وی خاطرنشان کرد که دولت روسیه توانسته مازاد بودجه را در سال ۲۰۲۱ تضمین و سیاست های پولی را تشدید کند. به طور کلی، در مورد کشورهای گروه بیست وضعیت کمی متفاوت است. در سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۱۷، متوسط ​​کسری بودجه ۳.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی بود اما در سال ۲۰۲۰ و در مدت زمان همه‌گیری ویروس کرونا به ۱۱.۲ درصد افزایش یافت و امسال، این نرخ کاهش یافته و ۸.۷ درصد است. رهبر روسیه تاکید کرد که این ایالات متحده است که ۴۰ درصد از کسری بودجه کلی گروه ۲۰ را در سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ به خود اختصاص داده است. به گفته پوتین، حرکت در جهت نرمال کردن سیاست‌های پولی و بودجه، بهبود روش‌های مدیریت الگوهای تقاضای اقتصادی و تعیین اولویت‌های اقتصادی برای حل مسائل نابرابری و افزایش استانداردهای زندگی حایز اهمیت است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر