خلاصه وضعیت بازارهای مالی ۱۱ آبان

آخرین قیمت نفت، ارز، قیمت طلا، بازار سهام آسیا و اقیانوسیه و وال استریت و ارزهای رمزنگاری شده در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۸۰۰۷
بازار مالی

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از افزایش قیمت نفت، نوسان سهام در بازار آسیا، افزایش ارزش سهام ها در وال استریت، افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا و افزایش قیمت‌ها در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • قیمت نفت افزایش یافت


قیمت نفت در معاملات آسیا بالاتر رفت و معاملات آتی نفت خام برنت با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۸۴.۸۴ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام آمریکا در بالای خط ثابت و به قیمت ۸۴.۰۷ دلار در هر بشکه معامله شد.



  • بازار سهام آسیا و اقیانوسیه نوسان داشت


در معاملات روز سه‌شنبه، سهام های آسیا و اقیانوسیه نوسان داشت، در حالی که بانک مرکزی استرالیا هدف نرخ نقدی خود را بدون تغییر نگه داشت. کاسپای کره جنوبی ۱.۵۳ درصد جهش کرد، در حالی که سهام های شرکت سامسونگ الکترونیک در صنعت حدود ۳ درصد افزایش یافت. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ رشدهای قبلی را کاهش داد اما حدود ۰.۶۵ درصد بالاتر باقی ماند. سهام های چین پایین تر بود: با کاهش ۰.۶۲ درصدی کامپوزیت شانگهای و شنژن که اندکی کاهش یافت. سهام های ژاپن پس از جهش خود در روز دوشنبه سقوط کردند و نیک کی۲۲۵،۰.۴ درصد افت کرد در حالی که شاخص تاپیکس ۰.۵۱ درصد سقوط کرد.


 شاخص اس اند پی/ای اس اکس۲۰۰ در استرالیا ۰.۳۲ درصد کاهش یافت. بانک مرکزی استرالیا روز سه شنبه تصمیم خود را مبنی بر ثابت نگه داشتن نرخ نقدی خود اعلام کرد، اما تصمیم گرفت تا هدف تغییر ۱۰ واحدی خود را برای اوراق قرضه دولتی استرالیا در آوریل ۲۰۲۴ متوقف کند. فیلیپ لو، رییس کل این بانک مرکزی در بیانیه ای گفت: این تصمیم برای توقف سود نشان دهنده بهبود اقتصاد و پیشرفت زودتر از انتظار است. وی گفت: با توجه به اینکه سایر نرخ‌های سود بازار در واکنش به احتمال افزایش تورم و کاهش بیکاری تغییر کرده‌اند، اثربخشی پایین نگه‌داشتن ساختار کلی نرخ‌های بهره در استرالیا کاهش یافته است. پس از اعلام این بانک، دلار استرالیا از ۰.۷۵۳۲ دلار و بالاترین قیمت قبلی به ۰.۷۵۰۳ دلار سقوط کرد. ام اس سی آی گسترده ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ۰.۲۹ درصد افزایش یافت.



  • وال استریت سبزپوش بود


 اس اند پی ۵۰۰ در وال استریت ۰.۱۸ درصد افزایش یافت و در رکورد ۴۶۱۳.۶۷ بسته شد. داوجونز با ۹۴.۲۸ واحد صعود به ۳۵۹۱۳.۸۴ واحد رسید و معاملات روز را نیز با رکورد تازه ای به پایان رساند. کامپوزیت نزداک با ۰.۶۳ درصد رشد به حدود ۱۵۵۹۵.۹۲ رسید.



  • در بازار ارزها ارزش دلار افزایش داشت


شاخص دلار پس از کاهش ۰.۳ درصدی در روز دوشنبه، ۰.۱ درصد افزایش یافت. شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، پس از کاهش اخیر، در ۹۳.۹۲۱ قرار گرفت. ین ژاپن با قیمت ۱۱۳.۹۲ در هر دلار معامله شد که قوی تر از سطح دیروز در برابر دلار آمریکا مشاهده شد.



  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت


روز سه‌شنبه با دلار قوی تر قیمت طلا کاهش یافت و باعث شد که شمش برای دارندگان ارزهای دیگر جذابیت کمتری داشته باشد، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر جلسه مهم سیاست‌گذاری فدرال رزرو ایالات متحده در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد تداوم تورم بودند. در ساعت ۵:۲۸ صبح به وقت تهران هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۷۸۹.۵۸ دلار رسید. معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۷۹۱.۵۰ دلار رسید. جلسه سیاست گذاری دو روزه فدرال رزرو روز چهارشنبه به پایان می رسد. ممکن است افزایش قیمت‌ و دستمزد که در بالاترین حد خود طی چند دهه گذشته است، فدرال رزرو را به چالش بکشد، با اینکه آنها سعی می‌کنند تعادلی بین مهار تورم و اختصاص زمان بیشتری برای بازگرداندن مشاغل از دست رفته پس از همه‌گیری ایجاد کنند. فعالیت‌های تولیدی ایالات متحده در ماه اکتبر کاهش یافت و  زنجیره‌های تامین هم فعالیت اقتصادی را در اوایل سه ماهه چهارم محدود می‌کنند. گلدمن ساکس افزایش نرخ بهره پس از همه‌گیری در ایالات متحده را پیش‌بینی کرده، در حالی که این بانک سرمایه‌گذاری انتظار دارد تورم همچنان بالا بماند. طلا به عنوان محافظ سنتی در برابر تورم در نظر گرفته می شود. کاهش محرک‌های مالی و افزایش نرخ بهره برای مقابله با چنین فشار تورمی منجر به افزایش سود اوراق قرضه دولتی می‌شود و هزینه نگهداری طلای بدون بهره را افزایش می‌دهد. هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۳.۹۸ دلار رسید. پلاتین ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۰۵۶.۵۸ دلار رسید، در حالی که پالادیوم ثابت در ۲۰۴۷.۲۶ دلار بود.



  • افزایش قیمت بیت کوین واتریوم


در بازار ارزهای رمزنگاری شده، در ساعت ۹:۴۰ صبح به وقت تهران، قیمت بیت کوین با افزایش ۱.۰۵ درصدی در ۶۱۷۰۴.۸۰ دلار و اتریوم با افزایش ۰.۳۵ درصدی در ۴۳۵۷.۴۷ دلار قرار گرفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر