11 آبان 1400 - 15:17
مدیرعامل پست بانک خبر داد؛

رشد ۷۲ درصدی تسهیلات پرداختی پست بانک در ۷ ماهه سال جاری

مدیر عامل پست بانک ایران در تشریح عملکرد ۷ ماهه سال ۱۴۰۰ گفت: این تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۵۶ درصد و از نظر مبلغ ۷۲ درصد رشد داشته است.
کد خبر : ۱۲۸۰۱۸
بهزاد شیری

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، بهزاد شیری مدیر عامل بانک، در تشریح عملکرد ۷ ماهه سال ۱۴۰۰ گفت: تا پایان مهرماه سال جاری مبلغ ۱۰۱/۵هزار میلیارد ریال انواع تسهیلات به ۱۵۱ هزار نفر از مشتریان حقیقی و حقوقی بانک اعطا شده است که این تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۵۶ درصد و از نظر مبلغ ۷۲ درصد رشد داشته است. مبلغ سرانه تسهیلات پرداختی (نسبت تسهیلات اعطایی به تعداد دریافت کنندگان) ۶۷۲ میلیون ریال است که نشان دهنده تمرکز بانک بر اعطای تسهیلات خرد در مناطق کم برخوردار و روستایی است.


وی افزود: پست بانک ایران در راستای گسترش تسهیلات خرد، به متقاضیان بیشتری وام پرداخت کرده و نسبت به دوره مشابه سال گذشته این تعداد، افزایش ۵۶ درصدی داشته است.


 مدیر عامل پست بانک ایران تصریح کرد: بخش های خدمات و فناوری اطلاعات و ارتباطات ۵۳ درصد، کشاورزی ۲۱/۵درصد ، صنعت و معدن ۱۴درصد و بازرگانی ۹/۵درصد و مسکن و ساختمان ۲ درصد تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص داده اند.


شیری افزود: بررسی صورت گرفته نشان می دهد تسهیلات پرداختی در ۷ ماهه سال جاری در  بخش خدمات و فناوری اطلاعات و ارتباطات نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته و سهم عقود مشارکتی در تسهیلات پرداختی ۲۶ درصد و سهم عقود مبادله‌ای ۷۵ درصد است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر