12 آبان 1400 - 12:41

شکل‌گیری مسیر جدید برای پایش، آسیب‌شناسی و احیاء واحدهای صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، احیاء واحدهای تولیدی راکد و تکمیل ظرفیت خالی بنگاه‌های کوچک و متوسط را از مهمترین اولویت‌های کاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال جاری و آینده اعلام کرد.
کد خبر : ۱۲۸۰۳۴
رسولیان

به گزارش ایبِنا به نقل از وزارت صمت، علی رسولیان در نشست ارتباط تصویری برخط با بانوان کارآفرین مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با بیان این‌که مسیر جدیدی برای پایش، آسیب شناسی و احیاء واحدهای صنعتی شکل گرفته است، گفت: با سیاستگذاری یکپارچه و همکاری مراکز دانشگاهی و مشاوران کلینیک‌های کسب و کار شهرک‌های صنعتی، بازفعال سازی واحدهای تولیدی راکد به‌صورت ویژه مورد پیگیری قرار می‌گیرد.


وی افزود: در پایش وضعیت واحدهای تولیدی غیرفعال، مسائل مربوط به تأمین مواد اولیه، منابع مالی و ... مورد شناسایی و واکاوی قرار گرفته و با همکاری کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها، شبکه بانکی و دستگاه قضایی، مسیر جدیدی برای احیاء واحدهای راکد پیش روی ما قرار گرفته است.


رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به تکمیل طرح‌های صنعتی درحال ساخت و ساز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اضافه کرد: در تلاش هستیم طرح‌های نیمه تمام صنعتی از محل اعتبارات تبصره (۱۸) و منابع داخلی بانک‌ها تأمین و به بهره برداری برسد.


رسولیان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت ارتقاء جایگاه بانوان کارآفرین و ایجاد هم افزایی بین کارآفرینان در نقاط مختلف کشور ادامه داد: برای همگرایی و هم افزایی بیشتر باید کارگروه‌ها و نشست‌های منطقه‌ای شکل گرفته و از توانمندی‌های زنان کارآفرین و صاحب اندیشه و تجربه بیشتر بهره مند شد.


وی با اشاره به این‌که سال‌ها مردان اصلی ‌ترین رهبران کسب ‌و کارها بوده و بر دنیای تجارت تسلط داشته‌اند، اما با ظهور زنان بانفوذ، دوره کاملاً جدیدی برای زنان کارآفرین در سراسر جهان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: دیدگاه مثبت، غلبه بر موانع، اعتماد به ‌نفس بالا، حس کمک به دیگران، صداقت، توازن بین زندگی و کار، هدفمندی، دقت، آموزش و نگاه بلند مدت، از جمله ویژگی‌های زنان کارآفرین موفق است که باید در کارگروه‌های منطقه‌ای از تجربه زیسته آن‌ها بهره مند شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر