گردش تجاری بالای چین و روسیه با وجود معضل ترافیک در گذرگاه مرزی

با وجود معضل ترافیک در گذرگاه های مرزی بین چین و روسیه، گردش تجاری بین این دو کشور به بالاترین رقم قبل از همه‌گیری رسید.
کد خبر : ۱۲۸۱۲۴
گردش تجاری

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، روز یکشنبه اداره کل گمرک چین گزارش داد که گردش مالی تجاری روسیه و چین از ماه ژانویه تا اکتبر ۳۰.۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۱۱۵.۶۶ میلیارد دلار رسیده است. صادرات به روسیه طی ۱۰ ماه ۳۰.۶ درصد افزایش یافت و به حدود ۵۲.۹ میلیارد دلار رسید. واردات کالاها و خدمات روسیه به چین با رشد ۳۱.۲ درصدی به ۶۲.۷۶ میلیارد دلار رسید. تنها در ماه اکتبر مبادلات تجاری دو کشور به ۱۳ میلیارد دلار رسید.

تجارت بین روسیه و چین در گزارش قبلی از ارقام قبل از همه‌گیری ۲۰۱۹ فراتر رفته، که در آن زمان حدود ۱۱۰.۷۵ میلیارد دلار بود. این شاخص در سال ۲۰۲۰ با همه گیری کووید-۱۹ و با ۲.۹ درصد کاهش به ۱۰۷.۷۶ میلیارد دلار رسید.


 رشد تجارت بین دو کشور با وجود تداوم مشکلات در مرزها صورت می گیرد. روش های عبوری که پکن در اوج همه گیری سال گذشته معرفی کرد، مستلزم آن است که همه کامیون هایی که به چین می روند، تریلرهای خالی خود را برای بارگیری در سمت چین رها کرده و به روسیه بازگردند، سپس برای تحویل گرفتن وسیله نقلیه بارگیری شده برگردند. در این روش عبوری یک کامیون بایستی چهار بار از مرز عبور کند، که منجر به صف‌های طولانی در پایانه‌های گذرگاه‌های مرزی شده که طبق گزارش‌ها به ۱۰۰۰ کامیون می‌رسد.

مقامات چینی این هفته از روسیه خواستند تا روش های عبور را دقیق بررسی کرده و نحوه عبور کامیون های دارای تریلر از مرز را بازبینی کند، با وجود هدرفت زمانی بر هزینه های حمل و نقل تأثیر می گذارد. چین امیدوار است سیستم حمل و نقل روسیه مانند سیستمی که در ایست بازرسی بین چین و قزاقستان در سین کیانگ قرار دارد تغییر کند، که به هر کامیونی اجازه می دهد تریلر بارگیری شده را سوار کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر