وضعیت بازارهای مالی جهان در ۱۹ آبان

آخرین قیمت نفت، ارز، قیمت طلا، سهام‌های بازار آسیا و اقیانوسیه و وال استریت و ارزهای رمزنگاری شده در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۸۱۹۰
بورس

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از افزایش قیمت نفت، نوسان سهام در بازار آسیا، کاهش ارزش سهام‌ها در وال استریت، کاهش ارزش دلار در بازار ارز و افزایش قیمت جهانی طلا و نوسان قیمت‌ها در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • قیمت نفت افزایش یافت


داده‌های صنعت نشان داد که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته به طور غیرمنتظره‌ای سقوط کرد، روز چهارشنبه قیمت نفت در پی افزایش قبلی دوباره افزایش یافت، همزمان با اینکه تقاضای سفر کوتاه‌مدت با کاهش محدودیت‌های همه‌گیری افزایش یافته است. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ساعت ۵:۰۲ صبح به وقت تهران ۲۳ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۸۴.۳۸ دلار در هر بشکه رسید در حالی که روز سه شنبه ۲.۷ درصد افزایش داشت. بهای معاملات آتی نفت برنت پس از افزایش ۱.۶ درصدی در روز سه شنبه، ۳۶ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۸۵.۱۴ دلار در هر بشکه رسید.



  • بازارسهام آسیا و اقیانوسیه نوسان داشت


با واکنش سرمایه‌گذاران به انتشار داده‌های تورم چین در ماه اکتبر، سهام ها در معاملات روز چهارشنبه بازارآسیا و اقیانوسیه نوسان داشت. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ ۰.۳۷ درصد کاهش یافت و سهام‌های شرکت املاک و مستغلات چینی فانتزیا پس از بازگشت به معاملات بیش از ۴۸ درصد سقوط کرد. سهام های چین کاهش یافت: کامپوزیت شانگهای حدود ۰.۳۵ درصد سقوط کرد و شنژن ۰.۲۸۷ درصد کاهش یافت. بر اساس داده های رسمی منتشر شده در روز چهارشنبه، تورم مصرف کننده چین در ماه اکتبر تقریباً مطابق با انتظارات بود. شاخص قیمت مصرف کننده در ماه اکتبر در مقابل انتظارات نظرسنجی رویترز برای افزایش ۱.۴ درصدی نسبت به سال گذشته، ۱.۵ درصد افزایش یافت. شاخص نیک کی ۲۲۵ در ژاپن تغییر اندکی داشت در حالی که شاخص تاپیکس  ۰.۱۳درصد افزایش یافت. کاسپای کره جنوبی ۰.۶۱ درصد کاهش یافت. سهام اس اند پی/ای اس اکس در استرالیا افزایش ۰.۱۲ درصدی داشت. ام اس سی آی، جامع ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ۰.۲۳ درصد کاهش یافت.



  • وال استریت


داده های تورم ایالات متحده برای ماه اکتبر نیز قرار است اواخر چهارشنبه منتشر شود. در وال استریت طی شبانه روز گذشته شاخص صنعتی داوجونز با ۱۱۲.۲۴ واحد کاهش به ۳۶۳۱۹.۹۸ واحد رسید و اس اند پی ۵۰۰ با ۰.۳۵ درصد کاهش به ۴۶۸۵.۲۵ واحد رسید. کامپوزیت نزداک با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۵۸۸۶.۵۴ واحد رسید.



  • بازار ارزها


شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، پس از جهش قبل در ۹۳.۹۷۴ بود. ین ژاپن با ۱۱۲.۸۶ در هر دلار معامله شد که قوی‌تر از سطوح معاملات اوایل هفته بود. دلار استرالیا در پی کاهش اخیر به ۰.۷۳۷ دلار رسید. در واقع دلار آمریکا، در برابر رقبای خود کاهش یافت و طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزان‌تر کرد.



  • قیمت جهانی طلا افزایش یافت


با وضعیت بی‌ثبات دلار و در انتظار داده‌های تورم ایالات متحده، قیمت جهانی طلا افزایش یافت. با انتظار سرمایه‌گذاران برای داده‌های تورم ایالات متحده که انتشار آن ها برای اواخر هفته برنامه ریزی شده ، قیمت طلا روز سه شنبه همزمان با کاهش ارزش دلار به بالاترین سطح خود از اوایل سپتامبر رسید.


هر اونس طلا تا ساعت ۲۲:۱۴ شب گذشته به وقت تهران، با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۸۲۸.۷۴ دلار رسیدکه بالاترین قیمت خود را در ۳ سپتامبر در ۱۸۳۱.۱۰ دلار ثبت کرده بود.بهای معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۳۰.۸۰ دلار رسید. همچنین با رشد طلا، سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری به ۱.۴۲۷۱ درصد کاهش یافت. هر اونس نقره با ۰.۸ درصد کاهش به ۲۴.۲۵ دلار، پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۰۵۴.۶۴ دلار رسید و پالادیوم با ۲.۴ درصد کاهش به ۲۰۲۱.۳۵ دلار رسید.



  • کاهش قیمت بیت کوین و اتریوم


در بازار ارزهای رمزنگاری شده در ساعت ۸:۲۰ صبح به وقت تهران قیمت بیت کوین با کاهش ۰.۷۹ درصدی به ۶۶۶۰۱.۴۹ دلار و اتریوم با کاهش ۰.۹۹ درصد به۴۷۱۳.۸۷ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر