24 آبان 1400 - 13:23
سخنگوی وزارت امور خارجه:

در حال آزادسازی تدریجی منابع کشور هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ما منابع متعددی در خارج از کشور داشتیم و داریم گفت: ما در حال آزادسازی تدریجی آن‌ها هستیم و به صورت تدریجی هم وارد چرخه اقتصاد می‌شود.
کد خبر : ۱۲۸۲۹۷
خطیب زاده

به گزارش ایبِنا، سعید خطیب زاده در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی سه و نیم میلیارد دلار از منابع ایران در خارج از کشور افزود: ما در شرایط تحریم اطلاعات ریز به کسی نمی‌دهیم البته بانک مرکزی اگر مصلحت بداند این موارد را خواهد گفت.


وی اضافه کرد: اینکه امروز کالای اقتصادی وارد کشور می‌شود یعنی همه این‌ها به تدریج وارد می‌شوند و تنها هم از یک منبع نبوده، اجازه دهید در همین حد بسنده کنم.


سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه‌ آیا در سفر آقای باقری به اروپا، طرفین درباره مذاکرات به جمع بندی رسیدند یا خیر؟ گفت: بررسی‌ها به جمع بندی رسید و در گفتگو با اعضای ۱+۴ درباره تاریخ مذاکرات به توافق رسیدیم و براساس این جمع بندی، گفتگوها ادامه خواهد یافت.

خطیب زاده افزود: توافق این است که تحریم‌هایی که بعد از ۲۰۱۷ و خروج ترامپ از برجام به صورت یکجانبه و فراسرزمینی به مردم ایران تحمیل شد، یکجا برداشته شود، البته اختلافاتی در ۶ دور مذاکره بوده که همه این‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: نیت و حرف‌های ایالات متحده را شنیدیم که مایلند به اعضای ۱+۴ بپیوندند، اما برای ما رفع تحریم‌ها، اطمینان از رفع تحریم‌ها و راستی‌آزمایی مهم است که همه این‌ها در فرایند بررسی جمع بندی شده و در گفتگوها مورد تاکید قرار گرفته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها