24 آبان 1400 - 16:27

افزایش کارمزد خدمات بانکی صحت ندارد

برخلاف اخباری که در رسانه‌ها منتشر شده بانک مرکزی هیچگونه ابلاغیه‌ای درباره افزایش کارمزد خدمات بانکی نداشته و تغییری در نرخ کارمزدها صورت نگرفته است.
کد خبر : ۱۲۸۲۹۸
بانکداری الکترونیک

به گزارش خبرنگار ایبِنا، به تازگی اخباری در رسانه‌ها و فضای مجازی در حال انتشار است مبنی بر اینکه کارمزد خدمات در شبکه بانکی افزایش یافته و از ابتدای آذرماه اجرایی خواهد شد که پیگیری‌های ایبِنا نشان می‌دهد که چنین موضوعی صحت ندارد.


حمیدرضا غنی آبادی، مدیرکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی در این باره به ایبِنا گفت: بخشنامه بانک مرکزی درباره کارمزد خدمات بانکی مربوط به آبان ماه سال ۹۹ یعنی حدود یک سال پیش است و در حال حاضر تغییری در کارمزدهای شبکه بانکی صورت نگرفته است.


وی ادامه داد: لازم به توضیح است که بانک مرکزی در تاریخ ۱۵ آبان ماه امسال اصلاحیه‌ای را به بانک‌ها ابلاغ کرده که بیشتر جنبه توضیحی و رفع ابهام داشته و در آن نه تنها کارمزدها افزایش پیدا نکرده بلکه در یک مورد کارمزد حذف شده و در یک مورد نیز کارمزد کاهش یافته است.


غنی‌آبادی تاکید کرد که بانک مرکزی هیچ مصوبه‌ای برای افزایش کارمزد خدمات بانکی نداشته است و مصوبه سال گذشته در مورد کارمزد خدمات بانکی به قوت خود باقی است.


به گزارش ایبِنا، بانک مرکزی در تاریخ ۱۴۰۰.۰۸.۱۵ به منظور رفع ابهامات و با توجه به پیشنهادات واصله ابلاغیه‌ای را درباره کارمزد خدمات بانکی به بانک‌ها و موسسات اعتباری به شرح زیر ابلاغ کرد:





 همانگونه که مشاهده می‌شود طبق این بخشنامه نه تنها کارمزد خدمات بانکی افزایشی نداشته بلکه ردیف (۲۷-۸) جدول کارمزد خدمات بانکی در ارتباط با کارمزد تقسیط بدهی حذف شده و در ردیف (۷-۷) نیز کارمزد ارزیابی مجدد اموال منقول و غیر منقول به درخواست مشتری تا ۶ ماه پس از ارزیابی قبلی، که در گذشته به طور کامل دریافت می‌شد، به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر