25 آبان 1400 - 10:15
رییس جمهور:

منابع ارزی و ریالی دولت در حال افزایش است

رییس جمهور با اشاره به موفقیت دولت در زمینه افزایش فروش نفت و افزایش درآمدها، گفت: در تامین منابع مالی، ارزی و ریالی گشایش‌های خوبی شده و نگرانی‌ها نسبت به منابع تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده است.
کد خبر : ۱۲۸۳۱۵
image-20211116101610-1.png

به گزارش ایبِنا، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز سه‌شنبه در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش گفت: ۸۳ روز قبل از همین تریبون برای رأی اعتماد به کابینه مسائلی را عرض کردم، با امیدواری به اینکه مسایل کشور با تلاش دولت و با همکاری مجلس و همه بخش‌های کشور حل شود و امروز از همیشه به حل مسایل کشور و باز شدن گره‌ها امیدوارتر هستم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دلایل این امیدواری تفضل و لطف و کرم الهی، امدادهای حضرت حق و دعای خانواده معزز و مکرم شهدا است، افزود: با تلاش همه دلسوزان و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امروز بیش از همیشه احساس بنده آن است که جلوه‌هایی از گشایش بحمدالله وجود دارد.

رئیسی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای واکسیناسیون عمومی اظهار داشت: امروز شاهدیم که با تزریق ۱۰۰ میلیون دوز واکسن گام مثبتی در جهت صیانت از جان مردم برداشته شده است. اگر چه خطر مرتفع نشده، اما گام بسیار خوبی بود. همچنین با مدیریت میدانی وضعیت دسترسی مردم به دارو و تامین واکسن کاملا متفاوت از گذشته شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه حتی قبل از تشکیل رسمی دولت سیزدهم از کیفیت پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان دولت نگرانی وجود داشت، تصریح کرد: امروز با گذشت ۸۳ روز از عمر این دولت، بدون استقراض از بانک مرکزی، حقوق و دستمزد و پرداخت‌هایی که دولت باید انجام دهد، در زمان خودش انجام شده است.

رئیسی با بیان اینکه موضوع افزایش فروش نفت و افزایش درآمدها با موفقیت دنبال شده است، خاطرنشان کرد: در تامین منابع مالی، ارزی و ریالی گشایش‌های خوبی شده و نگرانی‌ها نسبت به منابع تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده است. همچنین نگرانی‌ها نسبت به ذخیره و تأمین کالاهای اساسی تا حدود زیادی برطرف شده است.

رئیس جمهور با اشاره به شروع ساخت مسکن و رونق اشتغال، گفت: اجرای قانون مصوب مجلس، با تشکیل شورای‌عالی مسکن و تقسیم کار، کلید خورده است. در بسیاری از شهرستان‌ها موضوع تأمین زمین انجام شده و با تشکیل شورای‌عالی اشتغال و تقسیم کار در این زمینه نیز، برنامه مشخصی تدوین شد که در مسیر اجرا قرار دارد.

رئیسی افزود: امروز تعاملات بین‌المللی کشور با اولویت دیپلماسی با همسایگان و بر اساس احترام متقابل و اصول عزت، حکمت و مصلحت دنبال می‌شود و دپیلماسی کشور از حالت انفعال خارج شده و به حالت فعال درآمده است.

رئیس جمهور ادامه داد: بعضی از مسائل مثل موضوع هفت تپه در مناطقی مثل خوزستان به دغدغه نمایندگان تبدیل شده بود. بنده در دولت گذشته در جایگاه ریاست قوه قضائیه هم چند بار با دولتمردان آن زمان صحبت کردم که بیایید این مسأله را حل کنید، اما هر بار گفتند با کدام بودجه و امکانات، مگر ممکن است بدون پول این مساله حل شود! اما امروز بحمدالله شاهد هستید که در این مدت خداوند تفضل کرد و این مساله و نظایر آن که پیش روی دولت بود، حل شد و پرداخت حقوق کارگران و معوقات آنها سامان پیدا کرد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه کارهای زیادی در دست اقدام است که باید گزارش آنها به نمایندگان ملت و مردم عزیزمان داده شود، اظهار داشت: قرار ما آن بود که به مردم بگوییم چه کارهایی انجام داده‌ایم نه اینکه چه کارهایی در دست انجام است و الا گفتنی از کارهای در دست انجام، بسیار است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر