25 آبان 1400 - 13:50
سخنگوی قوه قضاییه خبر داد؛

وصول ۴۹ هزار میلیارد تومان مطالبات بانکی در ۲ سال اخیر

سخنگوی قوه قضاییه گفت: وصول مطالبات بانکی در وهله اول به عهده بانک‌هاست و ظرف دو سال گذشته ۴۹ هزار میلیارد تومان از طریق اجراییه ثبتی وصول کرده‌ایم.
کد خبر : ۱۲۸۳۲۱
سخنگو

به گزارش ایبِنا؛ ذبیح الله خدائیان سخنگوی قوه قضاییه امروز (سه شنبه ۲۵ آبان‌ماه) در یک نشست خبری پیرامون وصول مطالبات بانکی اظهار داشت: کسانی که اقدام به اخذ تسهیلات از بانک ها می کنند، در ابتدا بانک ها بایستی هنگام پرداخت این تسهیلات، تضامین لازم را از گیرندگان این وام ها اخذ بکنند و به موقع پیگیر وصول مطالباتشان باشند. بنابراین وصول این مطالبات در درجه اول بر عهده بانک ها و به خصوص وزارت امور اقتصادی و دارایی است.


وی افزود: منتهی بعضی افراد هستند که وام های کلانی را گرفته اند و حتی بعضا در راستای طرحی که برای آن، وام اخذ شده، از تسهیلات به خوبی استفاده نمی کنند و از پرداخت بدهی های خود هم خودداری می کنند و اقساط را به موقع پرداخت نمی کنند. در این باره، تا کنون توسط دستگاه قضایی اقدامات خوبی در جهت کمک به وصول مطالبات بانک ها صورت گرفته است و در چند مرحله که اسامی این افراد به دستگاه قضایی ارسال شده، مبالغ بسیار کلانی از این ها وصول شده و برخی از این ها، به طور کامل تسویه کرده اند که در مقاطع مختلف، همکاران ما به استحضار مردم شریف رسانده اند.


سخنگوی قوه قضاییه در ادامه اظهار داشت: اقدام دیگری که در جهت وصول مطالبات بانک ها انجام دادیم از طریق اجرای ثبت است که ظرف دو سال گذشته، ۴۹ هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی را از طریق اجراییه ثبتی وصول کرده‌ایم. الان هم سعی میکنیم نهایت همکاری را با دولت داشته باشیم، هرچند دولت در وصول مطالبات، پیش قدم هست. و اگر چنانچه نتوانستند با راهکارهایی که در اختیار دارند نسبت به وصول مطالبات اقدام بکنند یا احیانا در مسیر اخذ تسهیلات سواستفاده هایی صورت گرفته باشد، دستگاه قضایی قطعا همکاری لازم را با دولت خواهد داشت. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر