گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

عقبگرد شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت

نماگر کل بورس پس از روند مثبت در هفته‌های اخیر، در روزهای پایانی آبان ۱۴۰۰ بر مدار نزولی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۸۳۶۹
بورس

به گزارش ایبِنا؛ بررسی فراز و فرود شاخص کل بورس در پنج روز فعالیت بازار سهام در هفته گذشته نشان می دهد در این مدت، نماگر کل با افت ۴۵۷۰۰ واحدی معادل بازدهی منفی ۳.۱۳ درصدی مواجه شد. 


بر این اساس در اولین روز هفته (شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰) در حالی شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۷۳۰۱ واحدی معادل ۱.۱۹ درصدی به یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۱۷۸ واحد رسید که در این روز، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، شستا، شپنا، شتران و وبملت با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر، در اولین روز هفته، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۷۲۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۱۴ هزار و ۳۵۰ نوبت معامله و به ارزش ۴۵  هزار و ۷۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در دومین روز هفته (یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰) اندکی از افت روز شنبه، جبران شد. به گونه ای که در پایان معاملات این روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۳۴۳ واحدی معادل ۰.۲۳ درصدی به یک میلیون و ۴۴۲ هزار و ۵۸۸ واحد رسید. این روند مثبت تحت تاثیر رشد نمادهای معاملاتی فخوز، نوری، کگل، رمپنا، شیراز و خبهمن بود. از سوی دیگر، با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۲۸۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۴۵ هزار و ۷۰۲ نوبت معامله و به ارزش ۵۷ هزار و ۷۶۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در سومین روز هفته (دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰) شاخص کل دوباره با افت مواجه شد. به گونه ای در این روز، شاخص کل با کاهش ۲۶ هزار و ۱۷۴ واحدی به عدد یک میلیون و ۴۱۶ هزار واحد رسید. ضمن اینکه نمادهای فولاد، فارس، فملی و شستا بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل داشتند.


در چهارمین روز هفته (سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰) بازدهم روند نزولی نماگر به ثبت رسید؛ به گونه ای که در پایان معاملات این روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷۷۱۶ واحدی معادل ۰.۵۴ درصدی به یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۵۸۲ واحد رسید. این در حالی است که در پایان معاملات چهارمین روز هفته،  نمادهای معاملاتی فارس، شپدیس، شستا، فولاد، پاکشو و فملی با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر، در این روز، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۴۷۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۷۰ هزار و ۶۹۱ نوبت معامله و به ارزش ۴۱ هزار و ۳۷۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰) پس از دو روز متوالی منفی برای نماگر، بالاخره شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۱۵۵ واحدی معادل ۰.۱۵ درصدی به یک میلیون و ۴۱۰ هزار و ۷۵۰ واحد رسید. این در حالی است که در آخرین روز هفته برای بازار سهام،  نمادهای معاملاتی شفن، شستا، شپدیس، خبهمن، نوری و پاکشو با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر، معامله‌گران بورس نیز در این روز، ۶ میلیارد و ۴۴۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۹۱ هزار و ۳۱۷ نوبت معامله و به ارزش ۵۰ هزار و ۶۳۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.



نمادهای پُرتراکنش بورس


در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، گروه دارویی برکت (برکت)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، گروه دارویی برکت (برکت) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.


صنایع مثبت بازار سهام در هفته گذشته


در هفته‌ای که گذشت محصولات چوبی، هتل و رستوران، فعالیت مهندسی، تجزیه و تحلیل و آزمایش فنی، فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط، اطلاعات و ارتباطات، صنایع غذایی به‌ جز قند و شکر، فعالیت‌های هنری، سرگرمی و خلاقانه، کاشی و سرامیک، چاپ، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، محصولات کاغذی، محصولات کاغذی، رایانه، کانی غیرفلزی، خودرو و قطعات، دستگاه‌های برقی، زراعت و خدمات وابسته و محصولات فلزی جزو صنایع مثبت بازار بودند.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر