معرفی رئیس جدید هیئت مدیره بانک یو بی اس

بانک یو بی اس، کولم کلهر را به عنوان رئیس هیئت مدیره معرفی کرد.
کد خبر : ۱۲۸۴۰۲
یو بی اس

  به گزارش ایبِنا به نقل از ایریش اگزمینر، کولم کلهر متولد بندون، سال آینده و زمانی که اکسل وبر، رئیس فعلی، بازنشسته شود، این پست را در یو بی اس آغاز خواهد کرد. بانک بزرگ سوئیسی یو بی اس، کولم کلهر را به عنوان بزرگ ترین مدیر دارایی جهان معرفی کرده است.


آقای کلهر، ۶۴ ساله، سال‌ها در بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی مورگان استنلی کار می‌کرد و در سال ۲۰۱۹ کناره‌گیری کرد، اگرچه همچنان مشاور شرکت وال استریت بود. او در بندون به دنیا آمده و ارتباط خود را با ایرلند حفظ کرده است. آقای کلهر سال آینده و زمانی که رئیس فعلی اکسل وبر بازنشسته شود، این کار را در یو بی اس آغاز خواهد کرد.


روز شنبه یو بی اس در بیانیه‌ای، اعلام کرد که آقای کلهر را به‌عنوان رئیس و لوکاس گهویلر را به‌عنوان نایب‌رئیس خود در مجمع عمومی سالانه اش در ماه آوریل معرفی می‌کند تا پس از دوره ده ساله آقای وبر، جانشین وی شود که در انتخابات مجدد شرکت نخواهد کرد. تا سال ۲۰۱۹، آقای کلهر در مورگان استنلی، مسئولیت مدیریت اوراق بهادار را بر عهده داشت. او قبلاً هم مدیر ارشد مالی و مسئول استراتژی این شرکت در طول بحران مالی بود.


وی گفت که او دارای مدرک کارشناسی ارشد در تاریخ مدرن از دانشگاه آکسفورد است و از اعضای موسسه حسابداران خبره است. در صورت تایید، آقای کلهر هدایت این بانک سوئیسی با حساب های سالم را در دست خواهد گرفت. در ماه اکتبر، یو بی اس بالاترین سود سه ماهه خود را در ۱۱ سال گذشته ثبت کرد که معاملات ابرثروتمندان جهان باعث این افزایش ۲۳ درصدی درآمد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها