گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس در آخرین روز آبان تقویت شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۴۸۰ واحدی معادل ۰.۲۵ درصدی به یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۹۷۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۹ واحدی به ۲۰ هزار و ۱۷ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۸۴۱۷
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۸۶۳ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد به رقم ۳۴۳ هزار و ۹۵۹ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۹۹ واحدی، عدد ۳۸۳ هزار و ۳۲۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۲۵ واحدی به رقم ۲۴۱ هزار و ۴۴۵ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۶۲۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۷۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۷۶۴ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۴۷ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۳۳۸ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۹۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، تاپیکو، شستا، شفن، فملی  و خبهمن با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کچاد، پارسان و بورس، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۷۲۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۱۷ هزار و ۹۸۱ نوبت معامله و به ارزش ۳۹ هزار و ۲۶۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ولملت(واسپاری ملت) با ۵.۱۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای قنیشا، کساپا، کسرام و ختوقا بود. همچنین نماد معاملاتی بکاب(صنایع‌جوشکاب‌یزد ) با ۴.۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شکربن، بورس، دیران و برکت قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر