بازارهای مالی دوم آذرماه در یک نگاه

آخرین قیمت نفت، ارز، قیمت طلا، سهام‌های بازار آسیا و اقیانوسیه و وال استریت و ارزهای رمزنگاری شده در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۸۴۶۷
بازار مالی

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از کاهش قیمت نفت، نوسان ارزش سهام ها در بازار آسیا و وال استریت و افزایش ارزش دلار و افزایش قیمت جهانی طلا و نوسان در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • با توافق مورد انتظار برای بهره برداری از ذخایر اضطراری نفت، قیمت نفت خام کاهش یافت.


روز سه‌شنبه قیمت نفت بر خلاف افزایش قبل، کاهش یافت، ایالات متحده، ژاپن و هند علی رغم تهدید کاهش تقاضا با وجود افزایش موارد ابتلای کووید ۱۹ در اروپا، صحبت کردند تا ذخایر نفت خام را برای کاهش قیمت‌ها آزاد نمایند. یک منبع آگاه در دولت بایدن گفت که پیش بینی می شود که وزارت انرژی ایالات متحده، وام نفتی از ذخایر استراتژیک نفت را روز سه شنبه اعلام کند و با سایر کشورها هماهنگ شود.


 قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) در ساعت ۴:۵۸ صبح به وقت تهران با ۴۳ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش به ۷۶.۳۲ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۰ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش به ۷۹.۴۰ دلار در هر بشکه رسید. برنت و وست تگزاس اینترمدیت هر دو روز دوشنبه ۱ درصد افزایش داشتند، با وجود گزارش‌هایی مبنی بر اینکه اوپک پلاس، می‌تواند برنامه خود را برای افزایش تولید نفت تعدیل کنند، اگر کشورهای مصرف‌کننده بزرگ نفت خام را از ذخایر خود آزاد کنند یا اگر همه گیری تقاضا را کاهش دهد.



  • با معرفی پاول به عنوان رئیس فدرال رزرو، سهام های فناوری افت کرد و سهام های آسیا و اقیانوسیه نوسان یافت.


در معاملات روز سه‌شنبه در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر واکنش بازار به انتخاب جروم پاول برای دومین بار به عنوان رئیس فدرال رزرو بودند، سهام های آسیا و اقیانوسیه نوسان داشتند. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ ۱.۰۱ درصد کاهش یافت در حالی که سهام های چین نوسان داشتند، کامپوزیت شانگهای ۰.۴۳ درصد رشد کرد در حالی که شنژن کمی افت کرد. کاسپای کره جنوبی ۰.۵۲ درصد کاهش یافت و سهام های شرکت دارویی  Celltrion حدود ۵ درصد سقوط کرد.  در استرالیا، اس اند پی/ ای اس اکس ۲۰۰، ۰.۸۳ درصد افزایش یافت در حالی که سهام بی اچ پی بیش از ۴ درصد افزایش یافت. ام اس سی آی، جامع ترین شاخص آسیا و اقیانوسیه ۰.۴۶ درصد کاهش یافت. بازارهای ژاپن روز سه شنبه تعطیل هستند. روز سه‌شنبه سهام های فناوری آسیا سقوط کرد. سهام های غول فناوری چینی تن سنت در فهرست هنگ کنگ ۲.۷۱ درصد سقوط کرد در حالی که علی بابا ۳.۰۶ درصد  و میتوان۲.۹۹  درصد سقوط کردند. شاخص فناوری هنگ سنگ حدود ۱.۳ درصد کاهش یافت. ال جی کره جنوبی ۴.۴۸ درصد و کاکائو۲.۳۳  درصد سقوط کردند.



  • نوسان در وال استریت


در طول شبانه روز گذشته در وال استریت، کامپوزیت نزداک با ۱.۲۶ درصد کاهش به ۱۵۸۵۴.۷۶ واحد رسید. داو جونز با ۱۷.۲۷ واحد افزایش به ۳۵۶۱۹.۲۵ رسید در حالی که اس اند پی ۵۰۰ با ۰.۳۲ درصد کاهش به ۴۶۸۲.۹۴ رسید. سرمایه گذاران در وال استریت به انتخاب پاول برای یک دوره دیگر به عنوان رئیس فدرال رزرو واکنش نشان داده و این تغییرات ایجاد شد، بایدن برای جانشینی یک دموکرات مترقی تر به جای نگه داشتن پاول جمهوری خواه در این نقش تحت فشار بود. پاول بانک مرکزی ایالات متحده و اقتصاد این کشور را با وجود رکود همه گیری هدایت کرده و محرک های پولی بی سابقه ای را برای سرپا نگه داشتن بازارهای مالی به جریان انداخته است. نامزدی مجدد او اکنون برای تایید به سنا می رود.



  • بازار ارز


شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، در ۹۶.۵۵۱ واحد قرار گرفت که بالاتر از سطوح هفته گذشته بود. ین ژاپن پس از کاهش شدید اخیر در برابر دلار، با ۱۱۵.۱۱ در هر دلار معامله شد. قیمت دلار استرالیا در ۰.۷۲۲۲ دلار بود



  • با جهش دلار در پی نامزدی پاول برای فدرال رزرو، قیمت طلا با کمی افزایش، نزدیک به پایین‌ترین سطح ۲ هفته اخیر خود باقی ‌ماند.


روز سه‌شنبه قیمت طلا با کمی افزایش به پایین‌ترین سطح خود در بیش از دو هفته گذشته نزدیک شد، در حالی که ارزش دلار به دلیل نامزدی جروم پاول رئیس فدرال رزرو برای بار دوم، افزایش یافت. هر اونس طلا تا ساعت ۴:۱۸ صبح به وقت تهران با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۰۹.۴۰ دلار رسید، که کاهش ۲.۱ درصدی روز دوشنبه به کمترین میزان خود از ۵ نوامبر را پشت سر گذاشت. بهای معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۰۹.۶۰ دلار رسید. هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۴.۲۵ دلار رسید. پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۰۱۵.۵۱ دلار و پالادیوم با ۱.۳ درصد افزایش به ۱۹۷۸.۹۷ دلار رسید.



  • افزایش قیمت بیت کوین و اتریوم


در بازار ارزهای رمزنگاری شده در ساعت ۱۰:۲۶ صبح به وقت تهران، قیمت بیت کوین با افزایش ۰.۵۲ درصدی به ۵۶۳۵۰.۹۴ دلار و اتریوم با افزایش ۱.۶۵ درصدی به ۴۱۴۰.۷۹ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر