گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

عقبگرد ۲۵۰۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۵۲۱ واحدی معادل ۰.۱۸ درصدی به یک میلیون و ۴۰۴ هزار و ۶۱۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۳۷ واحدی به ۲۰ هزار و ۱۴۹  واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۸۴۷۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه دوم آذرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۲۵ واحدی معادل ۰.۴۹ درصد به رقم ۳۸۵ هزار و ۴۴ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۸۸۹ واحدی، عدد ۳۸۵ هزار و ۴۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۱۹۰ واحدی به رقم ۲۴۲ هزار و ۵۲۷ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۹۱۱۴ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۸۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۴۴۹ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۵۸ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۱۱۵ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۳۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، تاپیکو، شبندر، وغدیر، نوری و حکشتی با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شستا، پارس و شفن، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۳۲۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۲۸ هزار و ۸۵۰ نوبت معامله و به ارزش ۴۰ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کسرا(سرامیک‌های‌صنعتی‌اردکان‌) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خمحور، پسهند، شفن و پارس بود. همچنین نماد معاملاتی واعتبار(سرمایه گذاری اعتبار ایران) با ۴.۸۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای چفیبر، برکت، کسرام و دلقما قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر