لایحه ممنوعیت رمزارزها در پارلمان هند

لایحه‌ای برای ممنوعیت همه رمزارزهای خصوصی به دستور کار پارلمان هند اضافه شده است.
کد خبر : ۱۲۸۴۸۸
بیت کوین

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، تنها چند روز پس از آن که نخست وزیر هند نارندرا مودی استدلال کرد بیت کوین ممکن است در مسیر اشتباه، به جوانان ما آسیب وارد کند، لایحه‌ای برای ممنوعیت همه ارزهای رمزپایه خصوصی به دستور کار پارلمان هند اضافه شده است. طبق اعلام روز سه‌شنبه مجلس نمایندگان هند، این لایحه چارچوبی برای ارز دیجیتال رسمی ایجاد می‌کند و کلیه ارزهای رمز پایه خصوصی در هند را ممنوع می‌کند. این لایحه با تشکیل جلسه در ۲۹ نوامبر در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.


ممنوعیت قبلی هند در ارزهای دیجیتال در ماه آوریل ۲۰۲۰ لغو شد و منجر به رونق بازار ارزهای دیجیتال شد. در حالی که هیچ داده رسمی در دسترس نیست اما برآوردها به استناد رویترز تعداد سرمایه‌گذاران ارز رمزنگاری شده در هند را بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر، با ارزش دارایی تا ۴۰۰ میلیارد روپیه (۵.۴ میلیارد دلار) نشان می‌دهد.


با این حال، این دولت اشتیاق کمتری داشته و هفته گذشته، نخست‌وزیر گفت: مهم است که همه کشورهای دموکراتیک با هم روی ارزهای رمزپایه مانند بیت‌کوین کار کنند و اطمینان حاصل کنند که این ارز به دست اشخاص اشتباه نمی‌افتد. بانک مرکزی هند، نگرانی‌های جدی خود را در مورد ارزهای رمزپایه خصوصی مانند بیت کوین یا اتریوم ابراز کرده و در ماه ژوئن اعلام کرد که در حال کار کردن روی ارز دیجیتال خود است که تا پایان سال معرفی خواهد شد.


چین، بیت کوین را در ماه سپتامبر و تمام فعالیت‌های تجاری مرتبط با رمزارز را در داخل کشور ممنوع کرد و مبادلات تجارت خارجی سرمایه‌گذاران چینی با رمز ارز را منع کرد. با این حال، الساوادور در آمریکای مرکزی، بیت کوین را در کنار دلار آمریکا به عنوان ارز قانونی اعلام کرده و تأسیسات استخراج رمزارز با انرژی زمین گرمایی از آتشفشان‌ها را راه‌اندازی کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر